3/4 dintre consumatori ar întrerupe relaţia cu companiile care nu tratează bine mediul

Majoritatea consumatorilor (83%) spun că firmele ar trebui să fie proactive şi preocupate constant de politicile de mediu, sociale şi de guvernanţă corporativă (ESG), iar 76% arată că vor întrerupe relaţia cu companii care nu tratează bine angajaţii, mediul înconjurător sau comunitatea în care îşi desfăşoară activitatea, potrivit unui sondaj realizat de PwC la nivel global.

Consumatorii şi angajaţii doresc ca firmele să se implice proactiv în rezolvarea problemelor de mediu sau ale societăţii, nu doar să respecte reglementările şi sunt pregătiţi să recompenseze sau să penalizeze mărcile în consecinţă. Potrivit rezultatelor sondajului, consumatorii caută informaţii despre activităţile şi investiţiile în ESG în diferite surse, dacă firmele nu au raportări specifice.

Peste 80% dintre angajaţi sunt dispuşi să lucreze pentru companii care sunt preocupate de problemele de mediu, sociale şi de guvernanţă corporativă, în timp ce 80% dintre consumatori sunt dispuşi să cumpere produsele/serviciile acestora.

“Deşi percepţia este că firmele investesc mai mult decât în urmă cu zece ani în proiecte de mediu, mai mult de jumătate dintre consumatori (57%) afirmă că organizaţiile ar trebui să depună mai multe eforturi pentru a promova probleme precum schimbările climatice şi reducerea consumului de apă”, se mai precizează în comunicat.

De asemenea, 48% dintre respondenţi vor ca firmele să avanseze în planurile privind diversitatea şi incluziunea şi securitatea şi confidenţialitatea datelor. În acelaşi timp, 54% se aşteaptă ca firmele să rezolve problemele de guvernanţă corporativă, precum respectarea legilor şi reglementărilor şi reducerea diferenţelor salariale.

Schimbările climatice, asistenţa medicală, siguranţa la locul de muncă şi respectarea reglementărilor sunt pe lista de dorinţe de investiţii ESG a tuturor – consumatori, angajaţi şi companii. În schimb, pentru companii, doar confidenţialitatea şi securitatea datelor sunt o prioritate mai mare pentru investiţii.