Cum gasesti cheia potrivita daca nu stii cum arata?

Auto-disciplina este strategia castigatoare de a te forma ca om intreg, asa cum vrei sa fii.

Daca accepti aceasta regula, poti iesi din capcanele mintii, iar exersarea potențează corpul și mintea.

1. Atunci cand te lovesti de dificultati, primul lucru de facut este sa recunosti cat mai repede ca ai o dificultate pentru ca, de obicei, la necaz, prima reactie este negarea sau denaturarea.
“ Nu-mi vine sa cred…” “Cum sa mi se intample asa ceva..” “ Nu se poate asta…”.

Ca atare, exercitiul acceptarii cu cat mai devreme facut, te va scapa de furie, de rusine, de agitatie, de frica, de annxietate.
Daca ajungi sa accepti ca ceva se intampla, indreapta-ti privirea spre tine si descopera-ti abilitatile.

2. Invata cea mai utila lectie pe care viata ti-o poate da: “ invata sa renunti” la ce te face nefericit si dezvolta increderea in puterea ta.


Ca sa imbunatatesti increderea in tine va trebui sa cresti continuuu obiceiul de a invata, doar asa vei putea alege pe ce lucruri merita sa-ti consumi energia.

3. Fa-ti ordine in ganduri si acorda-ti timpul necesar ca sa descoperi pentru ce merita sa-ti transformi mentalitatea.


• Asta inseamna sa triezi gandurile, si sa fii flexilbil – sa-ti transformi convingerile.

Convingerile noastre sunt de fapt doar niste informatii pe care le primim de cand deschidem ochii pe lumea asta.
Ele se aduma in timp in memorie si prin repetarea continua ajung sa se intareasca in inconstientul nostru unde devin adevaruri pentru noi.

• Daca intelegi acest mecanism vei vedea posibila si schimbarea sensului lor.
Iti poti transforma credinta ca esti “un ratat”, convingerea ca” nu poti”, poti alege sa acorzi importanta si timp oricarei alte investitii in tine care sa te duca spre implinire.


• Secretul este Regasirea de sine.

4. Toți urmărim succesul sperând că ne va face fericiți:


1. Voi fi fericit odată ce voi primi această diploma
2. Voi fi fericit odată ce voi pierde 15 kilograme….etc


Dar, cercetarile arată că nu este adevărat. Îți atingi un obiectiv și ești mai fericit pe termen scurt…dar apoi te uiți spre următorul lucru.


• Ideea este cum sa iti exersezi starea de optimism astfel incat sa-ti mentii si sa-ti cresti fericirea.

Solutia pare simpla: cand ai o problema o tratezi nu ca pe o amenintare ci ca pe o provocare.

Atunci, vei simti nevoia naturala de a cauta in tine resurse , abilitati, talente , cunostinte si orice altceva de care te poti folosi sa rezolvi situatia.

• Cheia noilor obiceiuri bune este să faci minimum și să fii consecvent.
• Atitudinile noastre sunt o putere secretă care lucrează douăzeci și patru de ore pe zi pentru noi, în bine sau în rău.


Ele sunt ca un filtru al creierului prin care experimentezi lumea, unii prin mintea optimismului , alții prin mintea pesimismului.
Cand vocea ta interna iti spune „nu pot face asta” sau „întotdeauna am încurcat lucrurile”. sunt “un prost”, “nu pot”, ajungi sa-ti creezi propriile obstacole . Sunt gânduri care funcționează împotriva ta.

Gândirea pozitivă este un proces care necesită timp și răbdare – Pe de altă parte, gândirea pozitivă nu înseamnă absența problemelor.


• Solutia ne este la-ndemana: poti crea imagini mentale noi ori de câte ori alegi acest lucru. Totul tine doar de imaginația ta sa transformi problema intr-o oportunitate.   (Violeta Preda)