O reclamă la biciclete electrice a fost interzisă în Franța pentru că ar crea anxietate

O reclamă la biciclete electrice a fost interzisă în Franța pentru că ar crea anxietate

Franța a interzis difuzarea unui spot publicitar la o bicicletă electrică olandeză din cauză că încearcă să discrediteze industria auto, legând-o de schimbările climatice, și că ar crea „un climat de anxietate”.

Compania olandeză VanMoof a lansat, la începutul lunii iunie, primul spot publicitar (atât pentru televiziuni, cât și pentru online) pentru noua bicicletă, însă acesta a fost respins de arbitrul pieței de publicitate din Franța, ARPP, deoarece discreditează industria auto și „creează un climat de anxietate.

Reclama include scene cu blocaje rutiere, accidente și poluare industrială, imagini care se reflectă pe suprafața lucioasă a unei mașini sport. Vehiculul se topește, până la urmă, și se transformă în bicicleta electrică VanMoof S3.

Într-o scrisoare adresată companiei olandeze, ARPP precizează că reclama pune într-o lumină negativă industria auto și încalcă regulile din publicitate, care interzic exploatarea sentimentelor de „teamă și suferință”.

„Eram conștienți de la început că asta nu este o reclamă obișnuită la biciclete”, a răspuns într-o postare pe blog co-fondatorul VanMoof, Taco Carlier. „Chiar este un strigăt la acțiune, o șansă să lăsăm trecutul în urmă și să facem un progres real, de care să beneficieze toată lumea. Punerea sub semnul întrebării a status-quo-ului va duce întotdeauna la confruntări, dar acesta a fost scopul nostru de la început.”

VanMoof subliniază că nu este prima dată când ARPP este subiectul unei controverse, amintind că ONG-uri precum Greenpeace au acuzat arbitrul pieței de publicitate din Franța de lipsă de neutralitate.

Decizia acestei autorități pare total opusă de direcția în care a mers Franța în ultima vreme, care a depus eforturi pentru susținerea modurilor mai sustenabile de transport. Primarul Parisului, Anne Hidalgo, a câștigat recent din nou alegerile în special grație obiectivelor de a reduce numărul de mașini și a promova mersul de bicicletă și pe jos.

Problema pare să vină din industria auto a Franței, notează The Verge, care se prăbușește, față de vânzările de biciclete electrice, care a înregistrat vânzări record.