Orașe din toată lumea închid șoselele pentru mașini și le deschid pentru biciclete

Orașe din toată lumea închid șoselele pentru mașini și le deschid pentru biciclete

New York, Philadelphia, Vancouver, Paris, Milano, Bruxelles și multe alte orașe s-au transformat în locuri prietenoase cu bicicliștii și mai puțin primitoare pentru mașini, în perioada de carantină. Au fost înființate piste noi, uneori chiar pe benzile pentru mașini, iar unii primari vor să păstreze aceste măsuri și după pandemie.

Orașul Oakland, Statele Unite, a permis accesul mașinilor – și doar a celor folosite pentru urgențe – pe 10% din străzi, iar restul au fost folosite de bicicliști și de pietoni. În Philadelphia, al cincilea cel mai populat oraș din SUA, autoritățile au închis pentru mașini un bulevard larg, construit de-a lungul râului Schuylkill, în urma unei petiții semnate de 1.100 de persoane care cereau mai mult spațiu pentru a face sport zilnic. În New York, unde au apărut deja mai multe piste, oficialii au anunțat că 64 de kilometri de străzi vor avea piste de biciclete și trotuare mai late în mai.

În Parcul Stanley din Vancouver, Canada, accesul este permis doar pentru bicicliști și pietoni, precum și pe bulevardul principal care duce la parc, pentru a evita ca oamenii să ajungă acolo cu mașinile. În orașul canadian Winnipeg, patru străzi sunt dedicate doar mersului cu bicicleta sau pe jos, între 8 dimineața și ora 20, iar în Calgary, benzile de circulație au fost relocate mersului cu bicicleta.

Oficialii din Budapesta testează piste pe care le înființează pe șoselele cu mai multe benzi și pe care intenționează să le păstreze până în septembrie. În Berlin, multe străzi au piste biciclete noi, largi, în locul unor benzi pentru autovehicule. Bogotá, Columbia, a înlocuit 35 km de benzi de circulație cu piste pentru biciclete, folosind conuri temporare.

Parisul, care are deja 370 de kilometri de piste, a mai înființat unele temporare și va ajunge, probabil, la 650 de kilometri. Primarul capitalei Franței, Anne Hidalgo, a spus că iese din discuție ca Parisul să fie din nou dominat de mașini, după ce se termină carantina, și că va menține unele dintre măsuri pentru a reduce poluarea.

În Bruxelles, în centrul orașului vor fi permise doar vehicule cu emisii reduse, iar primarul a explicat că măsura este concepută să ofere mai mult spațiu personal pentru pietoni, pasionații de jogging și bicicliști. Iar Milano urmează să transforme 35 de kilometri de străzi destinate autovehiculelor în zone pietonale și pentru bicicliști pentru a păstra calitatea bună a aerului observată în timpul carantinei.

Rezultatele n-au întârziat să apară în orașele care au amenajat piste temporare de biciclete, pentru a facilita transportul și a reduce aglomerația din metrouri și autobuze, unde este greu de menținut distanța socială necesară pentru a preveni transmiterea virusului. Numai în martie, serviciile de închiriat biciclete au crescut cu 150% în Beijing, cu 67% în New York și 151% – New York.