Cristian Ungureanu, Unilever, despre tendinte in FMCG in 2020: Produse premium, BIO si cu impact redus asupra mediului

Cristian Ungureanu, Unilever, despre tendinte in FMCG in 2020: Produse premium, BIO si cu impact redus asupra mediului

Schimbarile din comportamentul de consum al romanilor, determinate atat de alegerile cat mai sanatoase si de impactul asupra mediului pe de o parte, dar si de inflatie si cursul de schimb, pe de alta, se reflecta in evolutia pietei de FMCG. Cristian Ungureanu, director financiar Unilever South-Central Europe, vorbeste despre tendintele din FMCG si estimarile Unilever.


In 2019, se estimeaza ca piata romaneasca de FMCG a crescut cu 3-5%, similar cu ritmul de crestere din ultimii ani. „Insa au fost mici perioade de decelerare in comparatie cu anul anterior si bineinteles cu evolutii diferite de la o industrie la alta”, adauga Cristian Ungureanu.

Segmentele pe care activeaza Unilever – produse alimentare, produse pentru casa si produse de ingrijire personala – cresc cu 1-2% puncte procentuale peste media FMCG.

Directorul Unilever Romania estimeaza o astfel de crestere pentru Unilever in 2019, iar pentru 2020 isi propune o crestere accelerata de 5%, avand in vedere achizitiile din ultima perioada (Betty Ice si FruFru), dezvoltarea noului brand Plant Line si campaniile pentru brandurile consacrate ca Cif, Dove sau Delikat.

Inflatia si cursul de schimb s-au reflectat direct in obiceiurile de consum ale consumatorilor, care au inceput sa fie mult mai selectivi si mai atenti la modul in care isi aloca bugetele.

Asadar, ce urmeaza in 2020 in piata de FMCG – spre ce se indreapta consumatorii romanii si care sunt „vedetele” acestui an? „Cu siguranta va continua tendinta de premiumizare, iar atentia consumatorilor va ramane si in urmatoarea perioada focusata pe produse ecologice / organice / naturale in majoritatea segmentelor (de la ingrijire personala sau detergent pana la produse alimentare). Iar Unilever este prezent in toate aceste categorii, incepand de la produse alimentare sanatoase (FruFru) pana la produse de curatare (Seventh Generation, Omo Eco Active, Cif Nature’s Recipe) si ingrijire personala (Plant Line). De asemenea, interesul pentru produse care sa aiba un impact cat mai mic asupra mediului este in crestere, iar Dove face un pas mare in 2020 si isi propune ca toate sticlele de plastic folosite sa fie din plastic reciclat”, spune Ungureanu.

Unilever a cumparat 75% din compania romaneasca de fresh food FruFru in vara anului trecut, iar in 2018 a achizitionat Betty Ice, producator de inghetat detinut de antreprenorul Vasile Armenean.