„Bucureștiul este orașul cu cele mai mari ambuteiaje din Europa și unul dintre cele mai afectate din întreaga lume, având un nivel de congestie de 41%, ajungând pe locul 8 în clasamentul celor mai grave din lume și pe primul loc în Europa”, se arată în Planul de Redresare și Reziliență.
Greenpeace a făcut o serie de recomandări factorilor de decizie responsabili cu elaborarea Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) privind tranziția către un sector de transporturi bazat pe tehnologii alternative.
Printre acestea se numără trenuri suburbane și de mare viteză, autobuze electrice și 500 de km de piste de biciclete în București, construirea a până la 3.000 km de piste de ciclo-turism în România.

Planul va stabili prioritățile de investiții și reformele necesare pentru redresare economică și creștere sustenabilă. Pentru a atinge obiectivul de neutralitate climatică și pentru a reduce poluarea din marile orașe, emisiile generate de transport trebuie să scadă rapid.
Printre măsurile propuse de Greenpeace România se numără:
- trenuri care pot circula uzual la viteze de peste 300 km/h
- modernizarea managementului traficului feroviar pe rețeaua națională în vederea fluidizării traficului feroviar pe anumite sectoare de cale ferată
- creșterea eficienței mobilității urbane verzi prin dezvoltarea transportului cu metroul
- autobuze electrice și electrificarea totală a transportului public în București
- 500 de km de piste de biciclete în București
- construirea a până la 3.000 km de piste de ciclo-turism în România, finalizarea Eurovelo 6 și a altor trasee velo europene
- susținerea rutei Via Transilvanica și a altor proiecte mature inițiate de societatea civilă și de administrațiile publice locale;