HyFleet: FlixMobility, Freudenberg și ZF vor construi primul autocar pe distanțe lungi alimentat cu hidrogen din Europa

FlixMobility, unul dintre cei mai importanți operatori de servicii de mobilitate sustenabile și intermodale, participă la proiectul de cercetare HyFleet demarat recent împreună cu partenerii săi Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems și ZF Friedrichshafen AG.

Consorțiul de proiect a primit confirmarea oficială „UIA” (o scrisoare de intenție fără caracter obligatoriu) din partea Ministerului Federal al Transporturilor și al Infrastructurii Digitale din Germania. Proiectul se concentrează pe dezvoltarea unui sistem de pile de combustie de înaltă performanță pentru autocarele pe distanțe lungi si va deschide calea spre servicii de mobilitate sustenabile, fără emisii de CO2. După dezvoltarea acestei tehnologii, FlixMobility intenționează să testeze și să lanseze primele autocare echipate cu pile de combustie pe bază de hidrogen pentru călătoriile pe distanțe lungi până în anul 2024. ONG-ul pentru climă atmosfair este implicat în calitate de partener asociat, iar un producător european de autobuze se va alătura, de asemenea, proiectului în viitor.

André Schwämmlein, fondator și CEO al FlixMobility: „Suntem mândri să facem parte din proiectul HyFleet care va dezvolta primul autocar pe distanțe lungi alimentat cu hidrogen din Europa până în anul 2024, împreună cu Freudenberg și ZF. Tehnologia de alimentare cu pile de combustie face parte din revoluția mobilității verzi și oferă producătorilor de autobuz șansa să contribuie la definirea viitorului mobilității durabile. Prin intermediul acestui proiect ne continuăm misiunea de a oferi mobilitatea sustenabilă și accesibilă pentru milioane de oameni.”

Datorită unei flote moderne și a capacității ridicate pe care le oferă FlixMobility, autocarele pe distanțe lungi sunt deja unul dintre cele mai ecologice mijloace de transport disponibile. Alături de opțiunea oferită clienților pentru a compensa emisiile de CO2 ale călătoriei lor, FlixMobility a lansat cu succes în iulie 2021 autocare alimentate cu biogaz, alături de autocare electrice în Franța și Germania, cât și un autocar alimentat cu panouri solare în Olanda. Acum, compania își propune să facă încă un pas înainte în ceea ce privește mobilitatea sustenabilă.

FlixBus se concentrează pe tehnologia de alimentare cu pile de combustie

În medie, fiecare călătorie cu autocarul pe o distanță de 400 km reduce cu aproximativ 6,6 kg de emisii de CO2 per pasager prin înlocuirea autoturismului personal cu autocarul pe distanțe lungi. Cu toate acestea, încă nu s-a găsit o soluție practică pentru operarea complet neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în cazul flotelor de autocare interurbane în serviciul regulat. Din această cauză FlixMobility și-a propus să dezvolte o soluție inovatoare de mobilitate alături de Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems și ZF Friedrichshafen AG.

Un singur pasager contribuie la emiterea a 26 de grame de dioxid de carbon pe kilometru parcurs cu autocarul. De exemplu, amprenta de carbon pentru o călătorie cu autocarul pe ruta București – Sofia este de până la opt ori mai redusă în comparație cu o călătorie cu avionul. Potrivit calculelor atmosfair, un pasager care călătorește cu autocarul pe această rută va avea o amprentă de 10.9 kg/CO2 în momentul în care optează pentru autocar. În comparație, impactul asupra mediului crește la 27 kg/CO2 în cazul călătoriei cu trenul, la 57.7 kg/CO2 pentru călătoriile cu autoturismul și la 88.6 kg/CO2 dacă aleg călătoriile cu avionul. 

FlixMobility se așteaptă ca autocarele cu pile de combustie alimentate cu hidrogen verde să reducă 100% din emisiile noastre, ceea ce înseamnă 0 g de CO2.

Hidrogenul: cum este utilizat cel mai comun element din univers

Hidrogenul este cel mai răspândit element din univers. Tehnologia pe bază de celule de combustibil este o formă de propulsie electrică sustenabilă, transformând hidrogenul într-o sursă atractivă de energie pentru viitorul mobilității.

Printre beneficii se numără autonomia sporită și timpul scurt necesar pentru alimentare. În plus, deoarece celula de combustibil generează numai apă ca emisie, aceste autobuze vor fi neutre din puncte al emisiilor de CO2. Pentru ca în viitor autobuzele cu hidrogen să fie complet lipsite de emisii, FlixMobility intenționează să utilizeze numai combustibili verzi.