PepsiCo introduce ambalajul 100% reciclat pentru Pepsi și Mirinda

PepsiCo, unul dintre liderii industrei de produse alimentare și băuturi răcoritoare, anunță că accelerează utilizarea plasticului 100% reciclat – rPET – pentru producerea sticlelor sale, cu o investiție anuală de 16 milioane lei. Din 2021, toate produsele din portofoliile Pepsi și Mirinda din România vor fi ambalate în sticle fabricate din 100% rPET.

PET-ul 100% reciclat este un tip de plastic alimentar de înaltă calitate, utilizat pe scară largă la fabricarea sticlelor și a ambalajelor și care poate reduce cu până la 40% emisiile de gaze cu efect de seră față de plasticul virgin.

Abordarea pe trei piloni a PepsiCo urmărește să diminueze cantitatea de ambalaje pe care o folosește prin inovație, să acționeze pentru a se asigura că o mai mare parte a ambalajelor sale este reciclată și refolosită și să caute modalități de reinventare a ambalajelor sale.

Aceasta include explorarea de noi materiale, cum ar fi prima sticlă de hârtie complet reciclabilă din lume prin consorțiul Pulpex și investiții în modele reutilizabile precum SodaStream, care are ca scop eliminarea a 67 de miliarde de sticle de plastic de unică folosință.

În urmă cu doi ani, PepsiCo anunța că până în 2030, aproximativ 50% dintre ambalajele utilizate pentru produsele din Uniunea Europeană vor fi de tip rPET. Anunțul de astăzi contribuie la accelerarea acestor ambiții continuând schimbarea introdusă la începutul acestui an prin prin înlocuirea în proporție de 100% a sticlelor de tip rPET pentru brandul Lipton Ice Tea în România.

„Sustenabilitatea ambalajelor din plastic este un subiect prioritar pentru PepsiCo, de aceea am accelerat agenda noastră pentru introducerea rPET în proporție de 100% pentru mărcile Pepsi și Mirinda. România este una dintre cele mai importante piețe ale PepsiCo. Ne străduim să-i inspirăm pe angajații, clienții și consumatorii noștri să devină mai atenți cu mediul înconjurător și prioritatea noastră a fost identificarea unei abordări mai sustenabile pentru ambalaje, care să fie în acord cu angajamentul nostru global: să construim o lume în care ambalajele din plastic să nu mai ajungă deșeuri”, a declarat Adrian Lăcătuș, Senior Commercial Director PepsiCo pentru Balcanii de Est.

rPET-ul a devenit o materie primă foarte căutată și, în majoritatea cazurilor, costul este mai mare decât în cazul PET-ului clasic. Cheia pentru asigurarea materiei prime pentru rPET-ul folosit la ambalarea produselor alimentare este creșterea ratelor de colectare a ambalajelor din plastic și reciclarea acestora.

PepsiCo se numără printre companiile din industria alimentară care susțin introducerea sistemului de garanție-returnare în România, în care ambalajele colectate vor deveni materia primă pentru producerea rPET-urilor. Acest efort al industriei va ajuta România să îndeplinească țintele ambițioase legate de reciclare pentru 2025 și 2029, impuse de Directiva UE privind ambalajele de unică folosință.

PepsiCo a generat peste 67 miliarde dolari venit net în 2019, adus de un portofoliu de alimente și băuturi care include Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker și Tropicana. Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi, printre care 23 de branduri ce generează fiecare peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail anuale.