Aceleași anvelope auto. Dar, într-un autobuz electric, nu mai există un motor și nici un rezervor de combustibil

1. Ce este un autobuz electric?

Un autobuz electric cu baterie este un vehicul electric care înlocuiește motorul tradițional cu ardere și transmisia cu un motor electric și o baterie. Deși ambele folosesc aceleași anvelope, într-un autobuz electric, nu mai există un motor și nici un rezervor de combustibil. În schimb, motorul electric din autobuz servește ca motor și transmisie, în timp ce bateria este, în esență, „rezervorul de combustibil”.

Autobuz electric de tranzit cu baterie Gillig echipat cu un sistem de baterii Cummins

Autobuzele electrice funcționează trimițând un semnal către controlerul sistemului de propulsie la pornire. Acest semnal alimentează bateria de înaltă tensiune, unde este stocată energia chimică, și o transformă în energie electrică . Această energie electrică este distribuită apoi în toate componentele diferite care fac autobuzul să funcționeze, cum ar fi motorul electric și sistemul de management termic.

Autobuz școlar electric cu baterie Bluebird echipat cu un sistem de baterii Cummins

2. Care este gama unui autobuz electric?

Gama unui autobuz electric este distanța pe care o poate parcurge un autobuz înainte de a rămâne fără încărcare. Durata acestei game depinde de o varietate de factori, inclusiv dimensiunea bateriei și ciclurile de funcționare.

Dimensiunea bateriei se corelează cu dimensiunea unui „rezervor de combustibil” pe care îl are un vehicul electric. Bateriile mai mari pot stoca mai multă energie, ceea ce la rândul lor poate alimenta distanțe mai lungi. De exemplu, autobuzele de tranzit necesită de obicei baterii mai mari decât autobuzele școlare, deoarece trebuie să funcționeze perioade mai lungi de timp și au nevoie de mai mult combustibil pentru a face acest lucru.

Al doilea factor care afectează semnificativ gama unui autobuz electric este ciclul de funcționare. Ciclurile de funcționare descriu modul în care este utilizat vehiculul și ajută la stabilirea performanței și duratei de viață a bateriei.

Luați în considerare următoarea analogie pentru a înțelege ciclurile de funcționare:

  • Locuiți la etajul al treilea al unui bloc de apartamente și vă place să urcați pe scări. Energia necesară pentru a urca aceste trepte de scări nu este prea solicitantă și veți opera la un ciclu de „sarcină ușoară”.
  • Să presupunem că trebuie să cărați o greutate de 50 lb. cu dvs. pe cele trei etaje ale scărilor. În acest caz, lucrați mai mult și veți funcționa într-un ciclu „de tonaj mediu”.
  • Acum, v-ați decis să cărați un pian pe cele trei etaje ale scărilor. Utilizați energie maximă și veți opera un ciclu „greu”.

Pentru autobuze, factorii care afectează modul în care este necesar un ciclu de funcționare includ condițiile de drum, condițiile de conducere, viteza vehiculului, numărul de opriri/porniri, schimbările de altitudine, cât de rapid accelerați, greutate transportată, vreme și multe altele. Un ciclu de funcționare mai ușor va folosi mai puțină energie decât un ciclu de funcționare mai greu. Prin urmare, cu cicluri ușoare, autobuzele electrice pot obține o gamă mai mare.

3. Cum se încarcă autobuzele electrice?

Există câteva modalități prin care flotele de vehicule electrice se pot încărca. Ceea ce este cel mai bine pentru o anumită flotă depinde de ciclul de funcționare și dimensiunea bateriei autobuzelor sale.

Astăzi, cele două tipuri principale de încărcătoare pentru un autobuz electric sunt:

  1. Încărcătoare plug-in
  2. Încărcătoare pantograf
  • Încărcătoarele plug-in pentru autobuze funcționează foarte similar cu cele utilizate pentru mașini electrice. Autobuzele electrice au porturi la care un șofer se poate conecta. Prin această metodă, încărcarea poate dura oriunde de la două la opt ore, în funcție de curentul încărcătorului (pe care îl vom explica imediat).
  • Un încărcător nou, mai autonom, este încărcătorul pantografului. Cu acest încărcător, autobuzele circulă sub o stație de încărcare, iar brațele robotizate se atașează de conductorii electrici din partea de sus a vehiculului pentru a-l încărca. Acest încărcător este conceput pentru a transporta mai curent și permite o încărcare mai rapidă.

În plus față de plug-in sau pantograf, un încărcător este, de asemenea, caracterizat prin modul în care convertește curenții electrici, clasificați fie ca un încărcător cu curent continuu (DC), fie ca un încărcător cu curent alternativ (AC). Toate bateriile au nevoie de curent continuu pentru a funcționa, iar ambele tipuri de încărcătoare transformă puterea de curent alternativ în curent continuu. Încărcătoarele DC sunt mai rapide, dar au un cost mai mare. Încărcătoarele de curent alternativ sunt mai lente, dar sunt foarte accesibile.
În timp ce încărcătoarele plug-in pot fi încărcătoare de curent alternativ sau continuu, încărcătoarele pantografelor sunt doar DC. Încărcătoarele plug-in DC pot încărca o baterie de până la 150 KW, în timp ce încărcătoarele pantografului pot încărca până la 350 KW.

Indiferent de alegerea dvs. de încărcare, Cummins a muncit din greu pentru a face sistemele noastre de baterii compatibile cu toate încărcătoarele principale disponibile pe piața de astăzi.

4. De ce autobuzele electrice cu baterii devin din ce în ce mai populare?

Sustenabilitatea este un șofer principal în autobuzele electrice care devine din ce în ce mai frecventă. Pe măsură ce guvernele implementează reglementări mai intense în materie de emisii și corporațiile își promovează obiectivele de sustenabilitate, autobuzele electrice sunt văzute ca soluția adecvată cu emisii zero care pot ajuta orașele și comunitățile să-și îndeplinească obiectivele de mediu, fără a compromite infrastructura de transport.

Autobuzele electrice au, de asemenea, un cuplu instantaneu care îmbunătățește manevrabilitatea/performanța. Șoferii pot accelera mai rapid, făcând autobuzele cu sisteme electrificate mai dezirabile.

Autobuzele electrice oferă, de asemenea, un confort îmbunătățit al șoferului. Acest lucru se datorează faptul că motoarele electrice sunt mult mai silențioase și permit o manevrare lină. Această experiență îmbunătățită de conducere reduce oboseala șoferului.

5. Autobuzele electrice sunt mai ieftine?

În timp ce costul inițial de achiziționare a unui autobuz electric nu este mai ieftin decât autobuzele cu motor cu ardere internă (ICE), acestea devin din ce în ce mai accesibile. Există o serie de programe de stimulare, de care cumpărătorii pot profita, astfel încât autobuzele electrice să aibă același cost pentru oraș sau district ca un autobuz convențional.

Economiile de costuri au loc în funcționarea flotelor electrice de autobuze în timp. Aceștia au costuri de întreținere mai mici și costuri cu combustibilul, deoarece nu necesită motorină. Autobuzele electrice funcționează, de asemenea, mai eficient cu frânarea regenerativă, ceea ce reduce în același timp uzura sistemului de frânare și captează energia cinetică pentru a se alimenta înapoi în baterie pentru a extinde gama autobuzului. Cu frânare tradițională, energia cinetică a fost odată „irosită” prin frânele de serviciu și transferată în căldură, ceea ce înseamnă că frânarea regenerativă este mai eficientă.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.