E interesantă și curajoasă abordarea CPUC, care spune despre serviciul de curse fără șofer că este „conceput pentru a transforma sistemul de transport al statului”.
Totuși, Waymo încă nu are voie să perceapă taxe pentru aceste curse. Statul California cere companiilor să obțină o serie de autorizații progresive atât de la Comisia pentru utilități publice din California (CPUC), cât și de la Departamentul pentru autovehicule (DMV), înainte de a putea percepe taxe pentru cursele fără șofer. Waymo trebuie doar să obțină permisul de implementare fără șofer de la CPUC pentru a-și lansa pe complet serviciul de taxiuri autonome, deoarece a primit deja autorizația de la DMV de a taxa cursele fără șofer.
Waymo își testează vehiculele în San Francisco de mai mulți ani și a început să taxeze cursele cu vehicule autonome asistate de un șofer în luna martie 2022. Compania a primit, de asemenea, aprobarea de a-și testa vehiculele sale AV cu pasageri în Los Angeles, ca parte a planurilor sale de extindere în acest oraș, și a lucrat la extinderea serviciilor sale de taxiuri autonome în Phoenix.
Acum că Waymo a primit aprobarea pentru cursele fără șofer, acest lucru înseamnă că AV-urile companiei pot lua și lăsa pasageri în San Francisco, Los Altos, Los Altos Hills, Mountain View, Palo Alto și Sunnyvale. Waymo spune că va deschide cursele fără șofer pentru public în „următoarele săptămâni”.