Cum faci fata durerilor musculare folosind remedii naturiste

Cauzele cele mai frecvente ale durerilor musculare sunt traumatismele, ruptura fibrelor musculare şi contracturile de cauză internă şi externă.

Durerile musculare reprezintă un simptom frecvent întâlnit, ce poate fi regăsit la mai multe categorii de vârstă. Ele pot varia ca intensitate de la uşoare până la severe şi pot fi localizate oriunde la nivelul corpului (gât, spate, picioare, mâini). De asemenea, durerile musculare implică deseori ligamentele, tendoanele şi fascia – membrana care înveleşte muşchii.

Simptome

Durerile musculare pot fi resimţite diferit, în funcţie de cauza care le produce. Ele includ: dureri difuze sau localizate; sensibilitate musculară; crampe musculare; dureri articulare; rigiditate articulară; dureri de gât (cervicale); dureri de spate.

Durerea musculară poate fi de intensitate diferită, putând să dispară în câteva secunde (”cârceii”), zile sau luni. Ea poate fi localizată într-o anumită regiune a corpului sau poate cuprinde toate grupele musculare.

Tratament

Pentru ameliorarea senzaţiei de durere, există numeroase tratamente, pornind de la abordarea medicală clasică, folosind medicamente antiinflamatoare şi creme cu ingrediente specifice, până la abordarea complementară, bazată pe plante ale căror efecte terapeutice sunt mai mult sau mai puţin susţinute de studii medicale de specialitate.

Repausul, băile calde şi antiinflamatoarele precum aspirina sau ibuprofenul pot ameliora durerile musculare provocate de activitatea fizică intensă. În cazul în care durerea este provocată de inflamaţii, simptomele pot fi ameliorate prin comprese sau duşuri cu apă rece (dacă durerea este însoţită de umflături), precum şi masaj terapeutic cu unguente specifice.

Evitarea menţinerii la birou a unei singure poziţii timp îndelungat, un somn odihnitor, acupunctura, reflexoterapia şi evitarea stresului pot, de asemenea, să reducă disconfortul sistemului muscular.

Argila

Argila are efect antiinflamator şi este un remediu foarte bun în afecţiunile articulare şi în atenuarea durerilor musculare, indiferent de cauza lor.

Aveţi nevoie de patru-cinci linguri de pudră de argilă, în care se adaugă treptat apă călduţă şi se amestecă în acelaşi timp, până ce obţineţi o pastă. Se poate aplica fie direct pe muşchiul afectat, în lungimea lui sau la capete (în apropierea articulaţiilor), fie pe un tifon (sau pe o pânză subţire), într-un strat de aproximativ o jumătate de centimetru grosime.

Eucalipt

Masajul cu ulei de eucalipt are efect analgezic, calmând durerile musculare şi articulare. De asemenea, este recomandat în afecţiuni ale sistemului nervos, în probleme cutanate.

Rezultatele sunt uimitoare, pentru că uleiul de eucalipt are proprietăţi antiseptice, antibacteriene, expectorante şi descongestionante în afecţiunile respiratorii. Uleiul e utilizat atât extern, cât şi intern, în inhalaţii.

Unguent cu ardei iute

O reţetă simplă pentru un unguent făcut în casă: ardei iute şi ulei de cocos. Amestecaţi două linguriţe de ardei iute pisat bine cu o jumătate de ceaşcă de ulei de cocos ţinut la frigider şi aplicaţi amestecul pe zona dureroasă. Ardeiul încălzeşte muşchiul şi calmează durerea.

Sfat: dacă începe să vă usture pielea foarte tare, spălaţi-vă cu apă rece.

Papaya

Un fruct sănătos pe care îl puteţi găsi cu uşurinţă în hypermarketuri şi care vă poate scăpa de durerile musculare, datorită substanţelor pe care le conţine şi care reduc inflamaţia. Mai mult, vitaminele A, C şi E pe care le conţine calmează durerile. De fiecare dată când aveţi dureri musculare, mâncaţi o ceaşcă de papaya. Pentru un tratament de câteva zile, mâncaţi o porţie pe zi.

Varza

Frunzele de varză, un leac vechi, dar eficient pe care bunicii îl puneau pe articulaţiile dureroase, afectate de reumatism, este util şi în tratarea durerilor musculare. De altfel, acest leac este foarte uşor de utilizat, pentru că nu trebuie decât să zdrobiţi frunzele de varză şi să le aplicaţi direct pe zona dureroasă, timp de 30-40 de minute.

Durerea poate fi atenuată şi cu băi calde, în care se adaugă sare de Bazna (sare cu efect antireumatic), câteva picături de ulei esenţial de eucalipt, de lavandă sau de mentă. În paralel, se poate masa zona dureroasă cu gel cu arnică, cu balsam cu bitter suedez sau cu ulei esenţial de arnică în amestec cu ulei de mentă.