Cum menții creierul sănătos: 7 alimente pe care să le incluzi în dieta ta

O funcționare bună a creierului depinde de mai mulți factori, precum genetica organismului tău sau nivelul de stres la care te expui. Nutriția joacă, de asemenea, un rol esențial, iar aportul de proteine, carbohidrați, vitamine și minerale este necesar zilnic. Uite cum să îți menții creierul activ și sănătos printr-un consum de alimente benefice.

1. Avocado

Avocado este un fruct deosebit, plin de grăsimi sănătoase. Este considerat un aliment foarte nutritiv, care nu trebuie să lipsească din nicio dietă. Cele 20 de vitamine și minerale, în special cantități însemnate de vitamina K și acid folic, din componența sa sunt esențiale pentru starea de bine a întregului organism. Ajută în perioadele psihice tensionate și previne stările de depresie. Îl poți consuma sub diverse forme, de la guacamole și salate, până la smoothie.

2. Miez de nucă

Consumul de nucă îmbunătățește procesele cognitive ale creierului, respectiv ajută la menținerea unei memorii bune. Totuși, cum sunt foarte bogate în calorii, limitează consumul acestora. Nucile se mânca ca atare, de preferat ca gustare între mese. Se pot include foarte ușor la un mic dejun cu cereale sau în salate de crudități.

Totodată, pentru a-ți crește aportul de lichide, miezul de nucă se poate pune în apă la hidratat. Ulterior se va transforma într-un lapte similar cu cel de migdale. Nu uita că apa îmbunătățește activitatea creierului, prin urmare hidratează-te constant indiferent de anotimp sau de activitatea pe care o desfășori. Poți alege apa plata, dar și să consumi ceaiurile sau cafeaua preferată, însă din care să elimini zahărul.

3. Fulgi de ovăz

Sunt recomandați de nutriționiști pentru începerea unei zile, așadar pot fi un mic dejun sănătos și nutritiv. Ovăzul conține proteine și aminoacizi, precum cantități mari de fosfor și magneziu, necesare sănătății creierului. Ovăzul poate fi consumat în diverse moduri, cu lapte, iaurt sau ca terci de ovăz. Într-un porridge de ovăz poți adăuga și câteva fructe preferate, precum banane, căpșune sau zmeură.

4. Broccoli

Este o legumă verde renumită pentru beneficiile aduse creierului, cum ar fi reducerea stresului oxidativ. Totodată, este eficient în ceea ce privește combaterea bolilor neurodegenerative. Pentru a te bucura cât mai mult de proprietățile acestuia, este recomandat să fie consumat fiert la abur. Asezonează-l cu usturoi pisat, zeamă de lămâie și puțin ulei de măsline. De asemenea, se potrivește excelent cu preparate culinare sărate.

5. Fructe de pădure

Fructele de pădure sunt pline de antioxidanți și acid galic care ajută la activitatea cerebrală. Acestea îmbunătățesc memoria, puterea de concentrare, ajută în realizarea conexiunilor neuronale și reduc inflamațiile din creier.

Afinele sunt un bun exemplu în acest sens, dar la fel de benefice sunt și zmeura sau murele.  Se pot consuma ca atare, dar și sub formă de gemuri sau în bolul cu cereale de la micul dejun.

6. Pește gras

Peștele gras face și el parte din lista scurtă de alimente care trebuie consumate periodic pentru a menține creierul sănătos. Pe lângă regenerarea celulelor din creier, peștele gras asigură o bună circulație a sângelui la nivelul creierului.

Somonul, tonul sau sardinele intră în categoria de pești cu nivel bogat de Omega 3. Consumă peștele preparat la cuptor, asezonat cu legume asortate. În situația în care nu poți consuma regulat pește gras, medicul îți poate recomanda suplimente pe bază de Omega 3.

7. Ciocolată neagră

Nu în ultimul rând, în menținerea activă a creierului este inclusă și ciocolata neagră cu un conținut bogat de cacao. Aceasta conține flavonoide și proteine antioxidante benefice activității cerebrale. În plus, îți aduce o stare de bine și energie. Cu toate acestea, ea trebuie consumată cu moderație. Caută o ciocolată neagră care să aibă minimum 70% cacao.

Prin atenție la dietă și hidratare, îți poți menține creierul activ și sănătos. La următoarele cumpărături pe care le faci, include câteva alimente din cele menționate mai sus.