De ce un avion în formă de V poate avea foarte mult sens

  • A fost anunțat un nou parteneriat între Universitatea Tehnologică Delft și KLM Royal Dutch Airlines, împreună cu un plan pentru un nou avion uimitor.
  • Flying-V este un avion cu aripi și promite o reducere cu 20% a consumului de combustibil.
  • Călătoria cu Flying-V, pe măsură ce se înclină, poate să nu fie pentru cei slabi de inimă.

Pe măsură ce mai mulți dintre noi urcă pe cer mai des și pentru călătorii mai lungi, emisiile de carbon de la avioane devin o problemă reală. În prezent, aproximativ 2,5% din totalul emisiilor globale de CO2 provin de la avioane, iar acest număr este în creștere. Se estimează că până în 2050, ei vor fi responsabili pentru 5% din bugetul de carbon la nivel mondial – adică 43 de gigatone de poluare, un amestec murdar de CO2 și oxizi de azot. Sursa tuturor acestor lucruri este, desigur, combustibilul consumat de ambarcațiune.

Pentru a rezolva acest lucru, Universitatea de Tehnologie Delft (TU Delft) a anunțat că a încheiat un parteneriat cu KLM Dutch Royal Airlines pentru proiectarea unui nou tip de avion numit „Flying-V”. Acesta a fost de fapt creația studentului TU Berlin Justus Benad, dezvoltat în timp ce lucra la teza sa. Planul este de a prezenta un model zburător la scară și de a afișa o secțiune de cabină de dimensiuni mari, ca parte a comemorării a 100 de ani de la KLM în octombrie. Ceea ce este interesant la Flying-V este că ar folosi cu 20% mai puțin decât cel mai avansat avion de astăzi, Airbus 350. Ceea ce este îngrijorător este că forma sa îndrăzneață poate să nu zboare prea bine.

Sursa imagine: TU Delft

Promisiunea Flying-V

Într-un comunicat de presă, decanul de inginerie aerospațială la TU Delft, Henri Were, a discutat despre proiect:

Suntem incredibil de încântați să putem coopera cu partenerul nostru de încredere KLM în misiunea noastră combinată de a face aviația mai sustenabilă. Proiectele de aeronave radical noi și foarte eficiente din punct de vedere energetic, cum ar fi Flying-V, sunt importante în acest sens, la fel ca și noile forme de propulsie. Scopul nostru final este unul de zbor fără emisii. Cooperarea noastră cu KLM oferă o oportunitate extraordinară de a produce o schimbare reală.

Flying-V, așa cum sugerează și numele, are forma acelei litere a alfabetului. Este într-adevăr toată aripă, fără fuselaj central. Cabinele pentru pasageri, magazia și rezervoarele de combustibil locuiesc în ambele aripi ale Flying-V. Anvergura aripilor ambarcațiunii ar fi aceeași cu a Airbus-ului 350, deși este cu aproximativ 20 de metri mai scurtă în lungime. Cu toate acestea, Flying-V ar găzdui același număr de pasageri – 314 – și ar avea aceeași capacitate de combustibil cu kerosen – 160 m3 – chiar dacă această cantitate de combustibil ar duce Flying-V mai departe. Dimensiunea generală mai mică a avionului ar presupune o rezistență aerodinamică mai mică.

Partenerii văd, de asemenea, noul avion și factorul de formă ca pe o oportunitate de a îmbunătăți experiența în cabină pentru pasageri, deși detaliile în acest sens nu au fost anunțate.

Problema cu Flying-V

O problemă care ar putea împiedica avionul să devină realitate are de-a face cu modul în care avioanele se întorc pe cer: se înclină pe măsură ce își schimbă cursul, o aripă răsturnând în sus când cealaltă se înclină în jos.

La ambarcațiunile convenționale, ne așezăm de-a lungul coloanei vertebrale a fuzelajului, astfel încât virajele sunt de obicei destul de ușor de suportat. Totuși – și aceasta a fost o problemă cu modelele anterioare de aripi în V – atunci când sunteți așezat în exterior într-o aripă, departe de acea axă centrală, bancare se simte mult mai extremă și poate fi mai mult un rollercoaster decât un mijloc tolerabil de ducând familia la Disneyworld. Totuși, implementarea efectivă a Flying-V este estimată la 20-30 de ani, așa că există timp suficient pentru a evalua gravitatea problemei și, sperăm, să găsim un remediu.