Mașina electrică a câștigat constant teren în inimile și mințile șoferilor de pretutindeni. Cu toate acestea, motocicleta electrică rămâne oarecum în urmă. Compania White Motorcycle Concepts (WMC) din Marea Britanie s-a angajat într-un proiect care va spori profilul motocicletei electrice ca idee. Mai mult, intenționează să revendice recordul de viteză terestră pentru motocicletele electrice semi-aerodinamice.
Fructul muncii lor a apărut acum: WMC250EV.
WMC250EV: Un concept cu adevărat unic
WMC250EV este o motocicletă electrică cu 2 roți, cu direcție hidraulică. Arată atât de unic, datorită caracteristicii de design destul de distincte care domină vehiculul – există o gaură uriașă prin el.
Nu, bicicleta nu a fost împușcată de un tun gigant de desene animate. Acesta a fost proiectat în mod intenționat în acest mod folosind o nouă tehnologie brevetată la care se referă ca V-Air. „Gaura”, așa cum l-ar numi trecătorul laic, este de fapt VDuct și este căptușită cu carbon într-un design care amintește unul de tunelul Venturi.
Acest lucru este unic nu doar datorită modului în care arată, ci pentru că nimic din acest îndrăzneț nu a mai fost încercat vreodată pe o motocicletă. Planul pentru acest concept este mai întâi să aducă tehnologia și designul la vârf și apoi să învingă două recorduri. În 2021, vor face o încercare pentru recordul britanic al vitezei de bicicletă electrică, iar în 2022 vor încerca să bată recordul mondial.
Încercarea de record mondial va avea loc pe sălile boliviene în 2022. Viteza lor țintă este de 250 mph / 402 km / h, ceea ce îl va învinge pe actualul deținător al recordului, Max Biaggi călărind pe Voxan Wattman. Pentru fondatorul și CEO-ul WMC, Mark White, recordul de viteză este singura modalitate de a demonstra cu adevărat că ceea ce au creat nu este doar nou sau interesant, ci revoluționar.
Inovație: V-Air Technology
Așa cum am atins mai sus, inovația cheie pe WMC250EV este tehnologia sa V-Air, cu canalul de carbon ca element central. Potrivit WMC, conceptul este capabil să reducă rezistența cu până la 69 la sută, comparativ cu ceea ce ei descriu pur și simplu drept „motocicleta lider mondial”. Coeficientul său de rezistență este de doar 0,188, ceea ce depășește chiar și cea mai rapidă mașină de producție din lume, SSC Tuatara, pentru care coeficientul de rezistență este 0,279.

Tehnologia V-Air este brevetată în Regatul Unit, cu brevete în curs în Statele Unite, Europa și Japonia. WMC subliniază că ar putea fi cea mai mare inovație din lumea motocicletelor de la invenția și prima dezvoltare a motocicletei în 1894. În starea lor actuală, motocicletele își folosesc aproape toată energia pentru a depăși rezistența aerodinamică și aceasta este problema unică pe care V-Air se rezolvă.
Îmbunătățirea suplimentară a efectului aerodinamic este o poziție unică de călărie, care vede călărețul așezat în față într-o ghemuire orizontală în spatele parbrizului curbat, care permite, de asemenea, aerului să curgă liber peste el pentru a reduce și mai mult tracțiunea.
VDuct este o idee pe care fondatorul și CEO-ul WMC, Mark White, speră că poate fi dezvoltată într-un concept de producție care poate fi aplicat altor biciclete electrice ca o modalitate de a-și spori atracția pe piața de masă. Dacă nu puteți obține zgomotul motorului, puteți obține cel puțin o forță descendentă și o aerodinamică pe care nicio motocicletă cu combustie internă nu ar putea spera să o egaleze.
V-Air Technology: Provocări
Pe cât de fantastice și interesante sunt tehnologia V-Air și canalul său de aer din carbon, acestea nu s-au realizat fără a depăși mai întâi unele obstacole serioase. Principalul a fost ce să fac cu toate interiorele bicicletelor. Dincolo de aceasta, s-a pus problema modului în care bicicleta ar fi direcționată și controlată, deoarece VDuct se taie chiar în spațiul în care așezați în mod normal capul de direcție al motocicletei și furcile suspensiei.
Soluția White și echipa sa de la WMC au venit cu crearea unui sistem de suspensie cu braț dublu, fiecare roată conectată la un tip unic de sistem. Roata din spate este încă acționată de un lanț, dar are și două motoare electrice de 30kW integrate în brațele oscilante care o împing de-a lungul. Roata din față utilizează un sistem hidraulic special, care elimină necesitatea oricărui tip de legătură mecanică. Roata din față are, de asemenea, o pereche de motoare de 20kW, ceea ce ne aduce la următoarea mare inovație pe WMC250EV.
Transmisie 2WD cu frânare regenerativă
WMC250EV face totul cu două roți. Motoarele electrice de pe ambele roți creează un adevărat sistem de transmisie electrică 2WD și, de asemenea, un sistem de frânare regenerativă cu două roți. Cu toate motoarele capabile să zboare într-un mod invers pentru a colecta energia cinetică și a o alimenta în baterie, WMC250EV deține un potențial serios ca concept viabil de motocicletă electrică cu rază lungă de acțiune în viitor. De fapt, White crede că această tehnologie ar putea dubla efectiv gama de motociclete electrice actuale.
Alte caracteristici ale WMC250EV
Bicicleta va găzdui un acumulator destul de simplu de 15kWh și va avea o putere maximă de 134 CP. Acest lucru poate părea surprinzător pentru oricine este familiarizat cu performanța record a lui Biaggi pe Voxan Wattman. Wattman s-a lăudat cu 362 CP și a doborât multe recorduri. Mark White, de la WMC, susține și susține, totuși, că aerodinamismul imbatabil al creației sale va compensa diferența de cai putere.
Acest model special a fost, de asemenea, modelat și conceput special pentru călărețul său, Mark White, și astfel este modelat cu o precizie incredibilă la propria formă și formă, dar mai important pentru a face din alb o parte a structurii generale. Procedând astfel, echipa WMC a reușit să își continue îmbunătățirile incrementale ale caracteristicilor aerodinamice ale acestei biciclete.
Ce ar însemna WMC250EV pentru motocicletele electrice?
WMC se concentrează în mod deosebit pe obiectivul lor inițial de a folosi WMC250EV alimentat cu V-Drive pentru a învinge recordul mondial de viteză pe uscat în categoria „Motorcycle Electric Semi Streamliner”. După aceea, totuși, cercetarea și dezvoltarea lor minuțioasă vor produce fără îndoială fructe tehnologice uimitoare, care ar putea beneficia de creșterea viitoare a pieței sectorului motocicletelor electrice.
Poate fi limitat chiar acum de autonomie și percepție publică, dar cu acest tip de inovație interesantă la îndemână pentru a transforma o motocicletă electrică în ceva la fel de eficient și capabil de autonomie ca o mașină electrică ar putea fi doar schimbătorul de joc de care are nevoie industria.
Sursa: White Motorcycle Concepts