Monitor Plus este varianta extinsă a serviciului Mozilla Monitor, care anunța în mod gratuit dacă mailul a făcut parte dintr-o încălcare a securității.
Instrumentul, care va șterge toate datele personale pe care nu le vreți în mediul online și va monitoriza în mod continuu informațiile personale expuse pe internet, va putea fi folosit pe bază de abonament lunar sau anual. Mozilla Monitor Plus va costa 8,99 dolari pe lună sau 107,88 dolari pe an.
Serviciul efectuează scanări în fiecare lună pe aproape 200 de site-uri care folosesc datele în mod negativ și va notifica utilizatorii imediat ce datele lor sunt eliminate cu succes.
În contextul în care suntem tot mai vulnerabili în mediul online, iar datele noastre pot fi folosite de infractorii cibernetici pentru a ne prejudicia, instrumentul premium poate reprezenta un plan concret de a controla și securiza identitatea online, mai ales că pentru a șterge informațiile personale, de unul singur, parcursul nu este unul ușor. Există însă și alte aplicații care fac același lucru, dar pe un număr mult mai redus de site-uri.
Un sondaj arată că 42% din tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani vor să afle ce informații dețin companiile despre ei. Toate site-urile pe care le folosim pe internet stocheză date despre noi pe care le pot vinde altor companii. Cu cât mai multe companii au datele noastre, cu atât sunt mai mari șansele ca acestea să fie divulgate sau să ajungă în mâinile hackerilor.
Potrivit Eurostat, în 2023, 52% dintre români au gestionat accesul la datele lor personale în mediul online, față de 73% media din Uniunea Europeană.
Ca să înțelegem cum stau lucrurile, compania va oferi o scanare gratuită, care ne va arăta unde ne-au fost expuse datele.
„Când am lansat Monitor, scopul nostru a fost să ajutăm oamenii să descopere unde este posibil ca informațiile lor personale să fi fost expuse. Acum, cu Monitor Plus, îi vom ajuta pe oameni să își recupereze datele expuse de la site-urile de brokeraj de date care încearcă să le vândă„, a declarat Tony Amaral-Cinotto, Product Manager al produsului, potrivit blog-ului companiei.
Concret, instrumentul va căuta unde au fost expuse date precum numele, adresele și numerele de telefon pe site-urile care le vând pentru profit. De altfel, căutarea ar putea fi extinsă pentru informații cum sunt numele membrilor familiei, istoricul infracțional, districtul școlar al copiilor și chiar hobby-urile.
La lansare, serviciul va fi disponibil doar pentru utilizatorii din SUA, urmând să fie extins la nivel global.