Mașina zburătoare XPENG AEROHT „Portavioane terestre” debutează, prezentând primul său zbor

Mașina zburătoare XPENG AEROHT „Portavioane terestre” debutează, prezentând primul său zbor

La începutul acestei luni, XPENG AEROHT, cea mai mare companie de mașini zburătoare din Asia și o subsidiară a XPENG Motors, și-a dezvăluit mașina zburătoare modulară – „Portavioanele terestre” – la Guangzhou. Acest eveniment de preview a marcat prima apariție publică a vehiculului, care își propune să combine confortul mobilității la sol cu ​​libertatea zborului la joasă altitudine. Participanții au fost martorii modulului aerian în acțiune, oferind o demonstrație de decolare verticală, manevre aeriene și o aterizare lină. Fondatorul XPENG AEROHT, Zhao Deli, a oferit și o privire de ansamblu asupra progresului, misiunii și obiectivelor viitoare ale companiei. Mașina zburătoare modulară este de așteptat să aibă primul zbor cu echipaj în noiembrie la China Airshow din Zhuhai, urmată de o vitrină la Salonul Auto Internațional de la Guangzhou, cu prevânzările programate să înceapă până la sfârșitul anului.

O privire mai atentă asupra „Portavioanelor terestre”

„Portavionul terestru” modular reprezintă următorul pas în transportul personal. Avand 5,5 metri lungime, 2 metri latime si 2 metri inaltime, se incadreaza intr-un loc de parcare standard si poate fi condus cu permis de clasa C. Ceea ce îl diferențiază, totuși, este designul său modular – constând din două componente separate: un modul de sol („nava-mamă”) și un modul de aer.

Modulul de sol: Nava-mamă

Modulul de sol are un design robust cu șase roți și trei axe, cu tracțiune integrală 6×6 și direcție pe roțile din spate. Această configurație oferă o capacitate off-road impresionantă, făcându-l potrivit pentru o varietate de terenuri. Nava-mamă este, de asemenea, proiectată pentru a stoca modulul de aer în siguranță în portbagajul său mare, oferind în același timp un interior spațios cu patru locuri.

Una dintre caracteristicile cele mai izbitoare ale vehiculului este designul său. Cu estetica sa minimalistă, cyber-mech, evocă o viziune futuristă care amintește de science fiction. Linia de contur continuă „parabola galaxiei” merge de la faruri până la acoperiș, oferind vehiculului un aspect elegant și unificat. Ușile cu balamale duble și un portbagaj din sticlă semi-transparentă permit modulului de aer să rămână vizibil atunci când este depozitat, subliniind și mai mult îmbinarea tehnologiei de ultimă oră cu viața de zi cu zi.

Mașina zburătoare XPENG AEROHT
Proiectarea „Portavioanelor terestre”

Modul aerian: O revoluție în zborul personal

Modulul aerian este o caracteristică remarcabilă a „Portavioanelor terestre”. Designul său de ventilator cu șase axe și șase elice, construit în principal din fibră de carbon, oferă atât rezistență, cât și performanță ușoară. Acest lucru, combinat cu un cockpit panoramic de 270°, asigură nu numai o construcție solidă din punct de vedere structural, ci și un câmp vizual larg pentru pasageri.

Ceea ce face modulul de aer deosebit de unic este capacitatea sa de a se conecta și deconecta de la modulul de masă în mod autonom. Sistemul automat de separare și reconectare permite tranziții fără întreruperi între călătoriile terestre și aeriene. Când modulul de aer este în modul zbor, brațele și elicele sale se desfac, gata pentru zborul la altitudine joasă. Odată ce modulul aterizează, aceste componente se pliază înapoi, iar modulul de masă se reconecta în mod autonom, asigurând o funcționare lină chiar și fără intervenția umană.

Mașina zburătoare XPENG AEROHT
Primul zbor al modulului aerian „Portavioane terestre”

Acest design modular abordează două provocări majore cu care se confruntă aeronavele tradiționale: mobilitatea și stocarea. Modulul de sol funcționează nu numai ca platformă de transport, ci și ca stație de stocare și alimentare cu energie, permițând utilizatorilor să alterne cu ușurință între conducere și zbor.

Putere și performanță: coloana vertebrală a „Portavionului terestru”

Atât modulele terestre, cât și cele aeriene ale „Portavioanelor terestre” sunt echipate cu tehnologii avansate de putere. Modulul de sol are primul grup motopropulsor cu rază extinsă de carbură de siliciu de 800 V din lume, permițând o autonomie combinată de peste 1000 de kilometri. Această gamă găzduiește cu ușurință călătoriile pe distanțe lungi, ceea ce o face o opțiune potrivită pentru călătorii rutiere și navetă prelungită.

Nava-mamă acționează, de asemenea, ca o „stație mobilă de supraîncărcare”, oferind o reaprovizionare cu energie de mare putere modulului de aer în timpul mișcării sau parcat. Această configurație permite până la șase zboruri cu un rezervor plin de combustibil și încărcare a bateriei, asigurând că utilizatorii pot experimenta un amestec de călătorie la sol și zbor fără a-și face griji că rămâne fără energie.

Mașina zburătoare XPENG AEROHT
Portbagajul este proiectat în mod unic pentru a găzdui o întreagă aeronavă, o caracteristică rar întâlnită la vehiculele din întreaga lume.

Pe partea modulului de aer, platforma de înaltă tensiune cu carbură de siliciu de 800 V își conduce bateria de zbor, motorul electric, ventilatoarele conducte și compresoarele. Acest sistem asigură un consum redus de energie și timpi de încărcare mai rapidi, care sunt cruciali pentru integrarea fără probleme a zborului în viața de zi cu zi.

Conducere aeriană inteligentă: simplă și sigură

Una dintre inovațiile cheie pe care XPENG AEROHT le aduce „Portavioanelor terestre” este simplificarea navigației aeriene. Avioanele tradiționale necesită controale și antrenament complexe, ceea ce face ca zborul să fie o curbă abruptă de învățare pentru o persoană obișnuită. În schimb, modulul aerian al „Portavioanelor terestre” introduce un sistem de control cu ​​o singură pârghie, care permite utilizatorilor să opereze aeronava cu o singură mână. XPENG AEROHT susține că acest sistem de control poate fi stăpânit în doar cinci minute și că utilizatorii pot deveni competenți în trei ore.

Pentru cei care preferă o abordare mai fără mâini, modulul aerian acceptă și zborul complet autonom. Caracteristicile includ decolarea și aterizarea cu o singură atingere, planificarea automată a traiectoriei de zbor și evitarea autonomă a obstacolelor. Vehiculul este echipat cu sisteme avansate de percepție aeriană, asigurând că poate naviga în siguranță în diverse medii.

Mașina zburătoare XPENG AEROHT
Modulul aerian al „Portavioanelor terestre”

În ceea ce privește siguranța, designul de redundanță completă al modulului aerian include sisteme de rezervă pentru toate funcțiile cheie, cum ar fi controlul zborului, puterea, comunicarea și navigația. Dacă un sistem primar eșuează, sistemul secundar preia controlul, minimizând riscul unei defecțiuni catastrofale. În plus, sistemul de control al zborului și navigație triplu redundant de la XPENG AEROHT utilizează hardware și software diferit pentru a reduce impactul defecțiunilor într-un singur punct, sporind și mai mult siguranța generală.

Testare și extindere: asigurarea siguranței în cifre

Siguranța rămâne un obiectiv principal pentru XPENG AEROHT, deoarece compania crește producția de „Portavioane terestre”. Până în prezent, compania s-a angajat să implementeze peste 200 de module de aer pentru teste extinse de siguranță. Aceste teste vor include totul, de la evaluări de defecțiuni într-un singur punct pentru sisteme critice, cum ar fi rotoarele și bateriile, până la teste de performanță în condiții extreme la altitudini mari și temperaturi diferite.

Mașina zburătoare XPENG AEROHT
Separarea și reconectarea automată a „Portavioanelor terestre”

XPENG AEROHT își propune să se asigure că „Portavioanele terestre” îndeplinește standarde riguroase de siguranță înainte de a deveni disponibil pe scară largă pentru consumatori. Acest angajament față de siguranță este văzut ca fiind esențial pentru construirea încrederii publicului în conceptul de mașini zburătoare, pe care mulți îl consideră o formă de transport futuristă, dar potențial riscantă.

Extinderea experienței cu mașina zburătoare

Ca parte a strategiei sale de comercializare, XPENG AEROHT lucrează cu parteneri pentru a crea o infrastructură care va face mașinile zburătoare mai accesibile publicului. În acest scop, compania a finalizat deja acorduri cu peste 70 de tabere de zbor în orașe cheie din China. Aceste tabere sunt concepute pentru a oferi utilizatorilor un mediu sigur pentru a experimenta mașinile zburătoare, fie în scopuri de agrement sau practice. XPENG AEROHT intenționează să extindă această rețea la peste 200 de tabere până la sfârșitul anului, cu scopul de a se asigura că majoritatea utilizatorilor pot ajunge la o tabără zburătoare în 30 de minute cu mașina zburătoare

Mașina zburătoare XPENG AEROHT
Platforma de înaltă tensiune din carbură de siliciu de 800 V pentru modulul de aer.

Această strategie subliniază viziunea mai largă a XPENG AEROHT de a transforma mobilitatea aeriană într-o realitate de zi cu zi. În viitor, taberele de zbor vor fi probabil integrate în rutele populare de călătorie, permițând aventuri aeriene spontane. Vacanțele cu conducerea autonomă ar putea include în curând zborul ca o componentă cheie, permițând utilizatorilor să exploreze peisaje pitorești atât din sol, cât și din aer.

Potențialul mașinilor zburătoare se extinde și dincolo de călătoriile personale. XPENG AEROHT prevede că „Portavioanele terestre” joacă un rol în serviciile publice, inclusiv salvarea medicală de urgență, navigarea cu obstacole și evacuările înalte. Flexibilitatea designului modular îl face bine potrivit pentru o gamă largă de cazuri de utilizare, de la activități de agrement până la servicii critice.

XPENG AEROHT
Sistemul de control cu ​​o singură pârghie al modulului de aer permite operarea ușoară cu o singură mână.

Viziunea XPENG AEROHT: Strategia în trei pași

XPENG AEROHT a conturat o foaie de parcurs clară pentru viitorul mașinilor zburătoare, pe care o numește strategia de produs „în trei pași”.

  1. Pasul unu se concentrează pe introducerea „Portavioanelor terestre” și a aplicațiilor sale inițiale în medii de zbor cu restricții și servicii publice. Prin creșterea producției și vânzărilor, XPENG AEROHT speră să valideze viabilitatea comercială a mașinilor zburătoare, încurajând în același timp dezvoltarea ecosistemului de zbor la joasă altitudine.
  2. Pasul doi implică lansarea unei aeronave eVTOL (decolare și aterizare verticală electrică) de mare viteză și cu rază lungă pentru a aborda provocările de mobilitate aeriană în scenariile de navetă urbană. În această fază, XPENG AEROHT va colabora și cu partenerii pentru a construi infrastructura necesară pentru sistemele de transport urban 3D.
  3. Pasul trei este realizarea de mașini zburătoare terestre-aer complet integrate, capabile de transport din ușă în ușă, punct la punct. Această viziune asupra mobilității urbane 3D ar putea transforma semnificativ modul în care oamenii navighează în orașe, atenuând potențial congestionarea și reducând timpul de călătorie.

Sursa: XPENG AEROHT’s “Land Aircraft Carrier”

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.