Tesco promite să elimine 1 miliard de ambalaje de plastic până la sfârșitul anului 2020

Tesco promite să elimine 1 miliard de ambalaje de plastic până la sfârșitul anului 2020

Tesco, cel mai mare retailer din Marea Britanie, s-a angajat să elimine 1 miliard de ambalaje din plastic din magazinele sale din Marea Britanie până la sfârșitul anului 2020, pentru a răspunde cererii din ce în ce mai mare din partea consumatorilor pentru mai puține deșeuri.

Britanicii au devenit din ce în ce mai conștienți de cantitatea de plastic pe care o folosesc în urma documentarului lui David Attenborough „Blue Planet II”, care a evidențiat pericolele poluării cu plastic pentru viața marină.

Anul trecut Tesco a spus că dorește să elimine din activitatea sa materiale greu de reciclat. Retailerul a anunţat vineri că va elimina materialele cel mai greu de reciclat din produsele mărcă proprie până la sfârșitul acestui an, eliminând peste 4.000 de tone de materiale de pe 800 de linii. Compania a spus că lucrează și cu furnizori de marcă în acest sens.

Tesco, care deţine 3.787 de magazine în Marea Britanie și Irlanda, cu 340.000 de angajaţi, intenționează acum să scoată micile pungi de plastic folosite în mod obișnuit pentru a împacheta fructe, legume și produse de panificație vrac și să le înlocuiască cu cele din hârtie.

Lanţul de magazine va îndepărta tăvile de plastic din alimentele gata preparate, capacele secundare din produse precum smântână, iaurturi și cereale, precum și linguri, furculițe și paie din produsele tip snacks și cutiile pentru băuturi. De asemenea, intenționează să îndepărteze 200 de milioane de bucăți de plastic folosite pentru a împacheta articolele de îmbrăcăminte și felicitările în plic.

Tesco a anunţat mai mult de 1.500 de furnizori că ambalarea va fi cheia pentru a decide ce produse se vând în magazinele sale. I-a informat că își rezervă dreptul de a nu mai stoca produse care utilizează material în exces sau greu de reciclat.

„Munca noastră de eliminare, reducere, reutilizare și reciclare transformă deja ambalajele noastre. Concentrându-ne pe soluții pe care le putem aplica pe toate magazinele noastre din Marea Britanie și în lanțul de aprovizionare, putem face o diferență semnificativă și atingem o scară reală în eforturile noastre de abordare a plasticului”, a declarat directorul executiv Dave Lewis.

În ultimii ani, Marea Britanie a redus utilizarea pungilor de plastic prin introducerea unei taxe de 5 penny pentru fiecare. De asemenea, guvernul a luat în considerare impunerea unei „taxe de latte” pentru căni de cafea de unică folosință greu de reciclat.

Luna trecută, supermarketul nr. 2 Sainsbury a promis să reducă la jumătate ambalajele din plastic până în 2025, promițând să treacă la materiale alternative și opțiuni de reîncărcare.