Unilever adaugă, din 2039, amprenta de carbon a produselor pe etichete

Unilever adaugă, din 2039, amprenta de carbon a produselor pe etichete

Unilever a anunțat că va implementa, până în 2039, un sistem prin care să scrie amprenta de carbon a fiecărui produs pe etichete. Mai mult, compania și-a propus să reducă emisiile de dioxid de carbon cu 50% până în 2030.

Un studiu realizat de Institutul pentru Strategiile Globale de Mediu și Universitatea din Aalto a arătat că dacă acțiunile individuale de reducere a amprentei de carbon s-ar putea aduna, ar face o mare diferență. Pornind de la acest studiu, a apărut mișcarea „Stilul de viață 1,5 grade”, care presupune limitarea amprentei de carbon a fiecărei persoane la 2,5 tone de emisii pe an, adică 6,85 de kilograme pe zi, notează Tree Hugger.

Însă misiunea celor care acceptă această provocare este foarte grea, pentru că trebuie să calculeze singuri acest impact. Ar trebui să urmărească fiecare produs până la fermă sau la fabrică și de acolo să calculeze emisiile până la raft.

Pentru a veni în ajutorul celor care sunt atenți la amprenta pe care o au asupra mediului, dar și ca parte din strategia de a atinge neutralitatea privind dioxidul de carbon, compania Unilever a anunțat măsura legată de etichete, care va fi implementată până cel târziu în 2039.

„În timp ce lumea întreagă se luptă cu efectele devastatoare ale pandemiei de Covid 19, nu ne permitem să uităm că criză climatică este încă o amenințare pentru noi toți. Credem că transparența legată de amprenta de carbon va fi un accelerator în cursa globală către zero emisii și face parte din ambiția noastră să comunicăm amprenta de carbon a fiecărui produs pe care îl vindem. Pentru a face asta, vom pune la punct un sistem prin care furnizorii să declare, pe fiecare factură, amprenta de carbon a bunurilor și serviciilor furnizate. Și vom crea parteneriate cu alte companii și organizații pentru a standardiza colectarea, distribuirea și comunicarea datelor”, a transmis Unilever într-un comunicat.

În primă fază, nu vor exista standarde sau verificări ale terților, iar consumatorii vor trebui să creadă pe cuvânt compania. Însă Marc Engel, liderul global al lanțului de aprovizionare Unilever, a spus pentru Bloomberg că speră că concurenții Unilever vor lua exemplu și că în curând va exista un standard independent pentru etichetarea amprentei de carbon, așa cum există și etichetele nutriționale de pe produsele alimentare.

„Este un angajament foarte mare”, a adăugat acesta. „Dar vedem clar că consumatorii vor să știe cum contribuie produsele pe care le cumpără la amprenta lor de carbon.”

Unilever și-a mai asumat că, până în 2023, se asigura ca produsele și ambalajele din hârtie să nu mai contribuie la despăduriri și că își va reduce emisiile de dioxid de carbon cu 50% până în 2030.