Mașini care au făcut istorie în România. De la Dacia 1100, până la Opel Astra G

Mașini care au făcut istorie în România. De la Dacia 1100, până la Opel Astra G

1 decembrie. Ziua Națională a României. Cu această ocazie specială ne-am gândit să povestim despre 10 mașini care au făcut istorie în țara noastră.

Redacția Automarket a ales favoritele, iar lista include de la „bătrâna” Dacie 1100 și vechiul Oltcit, cu al său bord SF pentru acele vremuri, până la Volkswagen Passat B5 și Opel Astra G.

1. Dacia 1100

Primul automobil românesc produs în masă a fost, evident, nimeni altul decât bătrâna Dacia 1100. Modelul era, în esență, un Renault 8 produs în licență și a fost lansat la inițiativa guvernului român de la sfârșitul anilor 60. Pe atunci, liderii comuniști își doreau să producă mașini în masă pentru toți românii de rând.

2. OLTCIT

Oltcit a fost rezultatul unui parteneriat între statul Român și constructorul francez de automobile Citroen. În 1977, a început construcția fabricii de la Craiova, iar doi ani mai târziu, la Expoziția Realizărilor Economiei Naționale de la București, debuta oficial noul brand de mașini „oltenesc”, denumit sugestiv Oltcit.

3. DACIA 1300

Dacia 1300 a fost lansată în 1969, fiind produsă (sub licență) pe baza modelului Renault 12. Inițial, clienții aveau la dispoziție o singură caroserie berlină, iar motorul de 1.3 litri dezvolta 54 de cai putere. În aceste condiții, mașina era capabilă să atingă o viteză maximă de 144 km/h.

4. DAEWOO CIELO

În anii ’90, uzina de la Craiova a continuat producția vechiului Oltcit, în ciuda retragerii celor de la Citroen. Dar, după căderea comunismului în România, oamenii au început să se reorienteze către mașini de la mărci străine și de renume. În aceste condiții, industria autohtonă nu reușea să țină pasul cu modele clar mult mai avansate tehnic, mai performante și mai sigure.

5. DACIA LOGAN

După ani de dezvoltare a proiectului X90, anunțat de Renault în 1999 (în același an francezii achiziționau Dacia), prima generație Dacia Logan a debutat în 2004, cu ocazia Salonului Auto de la Paris.

6. TRABANT 601

Trabant 601 a venit pe lume în 1964, fiind succesorul direct al vechilor modele P50 și 600. Modelul de oraș, considerat a fi vărul comunist al lui Volkswagen Beetle a fost conceput special pentru a fi cât mai simplu posibil și cât mai durabil. Caroseria lui Trabant 601 a fost confecționată din Duroplast, o combinație de rășină și bumbac, astfel încât suprafețele modelului erau rezistente la apă și la rugină.

7. ARO 24

Legendarul Jeep Willys era considerat un strămoș îndepărtat al modelului Aro 24. Asta pentru că, atunci când l-au proiectat, inginerii români s-au inspirat de la Fiat Campagnola care, la rândul său, era inspirat după celebrul Willys.

8. DAEWOO MATIZ

Pentru foarte mulți români, mașinile compacte și de dimensiuni medii erau inaccesibile din cauza situației economice din primii 10 ani de după căderea comunismului. Astfel că mulți dintre ei s-au orientat către mașini foarte mici, ideale doar pentru oraș. Odată cu venirea celor de la Daewoo în România a fost introdus modelul Tico. Deși acesta s-a bucurat de un succes pe piața noastră, Tico avea să fie înlocuit rapid de un model și mai bun.

9. VOLKSWAGEN PASSAT B5

Este de ajuns să petreci câteva minute pe drumurile din România pentru a înțelege de ce Volkswagen Passat B5 a ajuns pe lista noastră. Modelul german i-a cucerit iremediabil pe români cu fiabilitatea sa, dată, în special, de un anumit motor.

10. OPEL ASTRA G

Am văzut deja ce impact a avut Volkswagen Passat B5 pentru publicul din România. Chiar și așa, a existat un model tot de la o marcă germană, care poate fi văzut pe șosele și în zilele noastre. Este vorba de nimeni altcineva decât de Opel Astra G, mașina care a impus standarde noi pentru publicul din România.