Producătorul de vehicule electrice din Canada, Daymak, a anunțat o mașină electrică cu trei roți „Daymak Spiritus”, care pretinde că este mai rapidă decât Tesla Roadster.
Poate accelera de la 0 la 60 mph într-o clipită dintr-o clipită în doar 1,8 secunde, în timp ce Tesla Roadster rămâne în urmă cu 0,1 secunde. Cu această accelerație uluitoare, va fi una dintre cele mai rapide mașini electrice din lume.
Pe măsură ce tehnologia vehiculelor electrice evoluează, producătorii de automobile experimentează și explorează diverse domenii. În ultimul timp, am văzut un interes tot mai mare al producătorilor de vehicule electrice pentru mașinile electrice cu trei roți. Luna trecută, v-am povestit despre un concept-car similar „Aptera” despre care se pretindea că are de două ori autonomia Tesla Model S. Oricum, revenind la Daymak Spiritus, să explorăm această mașină electrică un pic mai mult.
Daymak Spiritus: o mașină electrică mai rapidă decât Tesla Roadster

După cum știți, Daymak Spiritus este o mașină electrică cu trei roți, cu o capacitate de două pasageri. Este o mașină electrică complet încărcată, cu funcții precum tehnologia de conducere autonomă opțională, energia solară, încărcarea rapidă și multe altele.
Este disponibil în două opțiuni: Spiritus Deluxe și Spiritus Ultimate. Spiritus Deluxe este modelul de bază și este oferit la un preț accesibil de 19.995 USD, în timp ce Spiritus este o variantă extrem de performantă și vine cu un preț de 149.000 USD.
Performanţă
Varianta de bază Spiritus Deluxe este capabilă să producă 100 BHP. Cu această putere, poate merge de la 0 la 60 mph în 6,9 secunde și poate atinge o viteză maximă de 85 mph. Pe de altă parte, Spiritus Ultimate de înaltă performanță ar putea produce peste 197 BHP. În plus, poate sprinta de la 0 la 60 mph în doar 1,8 secunde, cu o viteză maximă de 130 mph. Cu această viteză maximă pretinsă, va fi și cea mai rapidă mașină electrică cu trei roți din lume.
Baterie și gamă electrică
Când vorbim despre acumulatorul și gama electrică, Spiritus Deluxe este echipat cu un acumulator mai mic de 36 kWh. În timp ce Spiritus Ultimate este alimentat de un acumulator mai mare de 80 kWh, care are aproape aceeași dimensiune ca și modelul Tesla Model 3. Vorbind despre gama electrică, Deluxe poate livra până la 180 de mile, în timp ce Ultimate poate parcurge distanțe mai mari de până la 300 de mile.
Design și dimensiuni

Dimensiuni
Lungime 3850 mm
Lățime 2010 mm
Înălțime 1275 mm
Ampatament 2667 mm
Daymak Spiritus este o mașină electrică ciudată, dar elegantă. Profilul frontal al mașinii electrice arată ca o mașină convențională. Cu toate acestea, profilul din spate îl diferențiază de ceilalți și îi conferă un aspect răcoritor.
Se pare că profilul din spate este inspirat de batmobile sau ceva de genul acesta.
În afară de aceasta, greutatea Spiritus variază de la 350 la 370 lbs. Având în vedere eticheta unei mașini electrice, este foarte ușoară. Designul său ușor este, de asemenea, unul dintre motivele majore pentru accelerarea incredibilă.
De asemenea, este puțin greu de crezut că, după încărcarea cu un acumulator de 80 kWh, greutatea este de numai 350 lbs.
Sună mai degrabă ca o bicicletă electrică în loc de o mașină, deoarece Tesla Model S cântărește aproximativ 4600 lbs, ceea ce este de peste 10 ori greutatea acestui Spiritus.
Data lansării
Potrivit producătorului auto, livrările Spiritus vor începe cândva în 2023.
Pareri finale
Daymak Spiritus nu este altceva ca o mașină electrică convențională. Nu este o mașină practică și oferă spațiu limitat. Fiind o mașină electrică cu trei roți, va atrage doar un anumit grup de oameni.
Cu toate acestea, dacă ne imaginăm că este o mașină electrică cu patru roți, atunci specificațiile sale sunt destul de impresionante. Accelerarea acestei mașini este destul de remarcabilă, deoarece este chiar mai bună decât Tesla Roadster și Modelul S Plaid Plus. Ambele mașini stau la vârful mașinilor electrice.
Cu toate acestea, nu am văzut nicio evaluare de siguranță pe site-ul acestui producător canadian de vehicule electrice care să fie îngrijorătoare.
Deși există airbag-uri, ar fi mai bine dacă producătorii să-l testeze.