În prima lună de la relansarea proiectului Banca de Alimente, la finalul
anului trecut, Crucea Roșie Română a colectat deja 14.500 kg de alimente
de bază greu perisabile, adică echivalentul a jumătate din întreaga
cantitate colectată pe tot parcursul anului 2019. Alimentele strânse în
luna decembrie au asigurat necesarul de alimente de bază pentru 2.150 de
familii, timp de o lună.
Sub sloganul “Banca pentru Altcineva”, campania încurajează românii să facă Food Banking, adică să adopte un nou mod de a investi în viitorul societății, prin donații constante.
“Prin
Banca de Alimente ne adresăm unei nevoi reale a societății. Din păcate,
în România, 40% din populație trăiește sub nivelul pragului de sărăcie.
Statisticile dureroase ne arată că anul trecut un sfert dintre români
trăiau cu mai puțin de 9 lei pe zi, iar grija constantă a zilei de mâine
le face pe aceste persoane extrem de vulnerabile. Ne propunem ca după
10 ani de la lansare să avem mai multe donații, să putem ajuta cât mai
multe familii în nevoie, dar mai ales să dezvoltăm obiceiul de a dona
constant pentru cât mai mulți români”, a declarat Ioan Silviu Lefter,
director general Crucea Roșie Română.
Carrefour și Mega Image sunt partenerii acestui demers încă de la lansarea sa acum 10 ani și continuă să ajute prin aportul echipelor din magazine la implementarea programului, prin semnalizarea la raft a alimentelor potrivite pentru donare și amplasarea de coșuri după casele de marcat, pentru depunerea donațiilor, în fiecare magazin.
”Astăzi,
în centrul misiunii Carrefour România se află acțiuni pentru a face
progresul accesibil tuturor, indiferent de statut social sau venituri.
Iar punctul de plecare este Act For Food, un program care propune
acțiuni concrete pentru ca orice român să mănânce mai bine. Or, nu poți
să vorbești despre progres sau mâncare, dar să ignori probleme precum
malnutriția. În acest sens, ne implicăm activ, de 10 ani, în programul
Banca de Alimente, prin oferirea de sprijin logistic, asigurarea de
spațiu și vizibilitate, dedicarea întregii noastre echipe, la nivel
național, astfel încât Crucea Roșie Română să poată să intervină în
situații critice, din viața a zeci de mii de familii, atacând direct
problema alimentației și malnutriției. Vom continua, sunt doar primii 10
ani”, a declarat Anca Damour, Executive Board Member Carrefour Romania,
Real Estate & Corporate Affairs Director, Legal, CSR and External
Communication.
Coșurile de alimente sunt disponibile în toate magazinele Carrefour și în 59 de magazine Mega Image din București și din țară, care pot fi găsite aici: https://www.mega-image.ro/foodbanking.
Pachetele oferite persoanelor nevoiașe au o greutate standard de 12 kg și conțin 2 litri de ulei, 1 kg zahăr, 2 kg făină, 2 kg mălai, 1 kg orez, 1 pungă paste făinoase, 4 conserve de carne sau peşte, conserve de legume, biscuiți și alte produse alimentare greu perisabile. Conținutul unui pachet acoperă nevoile de hrană ale unei familii formate din trei membri pentru o lună și au o valoare medie de 95 de lei.