Flix – compania travel-tech care oferă servicii de mobilitate accesibile și sustenabile, începe primele curse în India, a doua cea mai mare piață de transport cu autocarul din lume
București, 1 februarie 2024 – Flix, furnizorul global de călătorii cu autocarul, anunță lansarea pe piața din India. Compania travel-tech își propune să aducă un plus pentru piața locală de transport cu autocarul prin implementarea unui model de afaceri care are la bază digitalizarea, siguranță rutieră și sustenabilitatea. Primele curse încep pe data de 6 februarie conectând 46 de orașe cu Delhi.
FlixBus va opera 200 de conexiuni zilnice în colaborare cu cinci parteneri locali.
Cu o piață estimată la 30 de miliarde de euro*, India este a doua cea mai mare piață de transport cu autocarul din lume*, cu un potențial uriaș de dezvoltare și de modernizare. De asemenea, rezervările online pentru călătoriile cu autocarul sunt în creștere *, ceea ce face ca acesta să fie momentul potrivit pentru ca Flix să introducă propria platformă de călătorii.Compania se va concentra pe implementarea unor standarde stricte de siguranță și pe valorificarea tehnologiei pentru a face transportul cât mai accesibil, un aspect crucial în contextul în care autocarul reprezintă prima opțiune de transport pentru milioane de călători.
„Prin aducerea serviciilor FlixBus în India, ne lansăm pe a doua cea mai mare piață de transport cu autocarul din lume și ne extindem rețeaua în Asia de Sud, la numai patru luni după ce am început operațiunile în Chile,„ precizează André Schwämmlein, co-fondator și CEO al Flix.„Acesta este un pas uriaș pentru Flix. Continuăm calea creșterii profitabile și adăugăm a 43-a țară în portofoliul nostru, prin implementarea modelului nostru de afaceri validat la nivel global, care are la bază parteneriatele cu operatorii de transport locali. Sunt convins că Flix va oferi în India un nou standard de călătorie – digital, convenabil, accesibil ca preț și care pune siguranța rutieră în centrul ofertei sale. Ca pe fiecare piață pe care intrăm, ne propunem să devenim lideri de piață și în India,” a mai adăugat Schwämmlein.Modelul de afaceri FlixBus se bazează pe o colaborare unică la nivel internațional cu companiile locale de transport.
Din 2013, FlixBus a încheiat parteneriate cu peste 1000 de parteneri de transport din întreaga lume.Compania va pune un accent deosebit pe siguranța rutieră, astfel în India, autocarele din flota Flix au o vechime de cel mult trei ani și sunt echipate cu numeroase sisteme de asistare a șoferilor.FlixBus este prezent pe piața din România din anul 2016 și oferă curse internaționale directe din peste 100 de orașe din România spre 14 țări din Europa.
Despre Flix
Flix este un pionier în sectorul transporturilor, oferind alternative sustenabile pentru călătorii convenabile și accesibile prin intermediul brandurilor FlixBus și FlixTrain. Datorită unui model de afaceri unic și a focusului pe tehnologie, Flix a operează cea mai mare rețea de autocare pe distanțe lungi din Europa și s-a extins la nivel global, inclusiv în Statele Unite, Canada și Brazilia. În calitate de deschizător de drumuri pentru mobilitate sustenabilă, Flix a operat primele trenuri ecologice pe distanțe lungi în 2018, a inițiat un proiect-pilot pentru autocare pe distanțe lungi complet electrice în 2018 și a lansat primele autocare pe distanțe lungi alimentate cu biogaz din Europa în 2021.
În timp ce Flix se ocupă de dezvoltarea tehnologică, planificarea rețelei, controlul operațiunilor, marketing și vânzări, managementul calității și extinderea continuă a produselor, partenerii de transport se ocupă de operarea rutelor. Combinația de start-up tech, platformă e-commerce și companie clasică de transport a poziționat Flix ca lider, schimbând permanent peisajul global al mobilității