Huse din PET-uri reciclate pentru telefoane Google

Gigantul tech Google face huse din PET-urile de apă minerală din comerț, pentru smaprthone-urile sale Pixel, cu scopul de a mai reduce din poluarea cu deșeuri de plastic, scrie publicația Fast Company.

În fiecare an, 10 milioane de tone de plastic intră în produsele electronice, din care foarte puțin este reciclat.

Designerii de la Google încearcă să inverseze această tendință. Au încorporat plastic reciclat în suita lor de produse, inclusiv difuzoarele Nest mini și telefoanele Pixel, iar de curând au lansat o nouă husă pentru telefonul Pixel cu textură tricotată, realizată din 70% plastic reciclat.

„Am vrut să-i dăm un aspect confortabil, ca al unui produs realizat manual, care este imperfect, deși, evident, este făcut la mașină”, a spus Miguel Harry, șeful echipei de designeri industriali care a conceput husele.

Din 2 PET-uri de apă se pot scoate fibre pentru 5 huse de telefoane.

Carcasa vine în culorile negru, gri și roșu, cu pete de alte culori amestecate. La interior au un material dintr-o microfibră care protejează camera și ecranul.

Cantitatea de deșeuri este în creștere, datorită, în parte, rapidității înlocuirii dispozitivelor electronice. Până în 2050, se așteaptă ca totalul deșeurilor generate să ajungă la 110 milioane de tone, dintre care 20% vor fi din plastic. În acest moment, există foarte puține infrastructuri pentru a recicla sau recupera plasticul de pe aceste dispozitive așa cum reciclăm alte produse din plastic, cum ar fi sticlele și recipientele.

Mărci precum Samsung, Whirlpool și Philips abia încep să dezvolte produse care pot fi reciclate. Harry spune că și designerii Google lucrează la realizarea produselor reciclabile și speră să lanseze și alte produse în curând.

Până când acest lucru va devini norma, produsele concepute din plastic reciclat sunt o modalitate de a atenua problema deșeurilor. Anul trecut, ONU și Comisia Europeană au lansat o campanie de conștientizare publică, denumită PolyCE (prescurtare pentru polimeri reciclați de înaltă tehnologie pentru post-consumatori pentru o economie circulară), pentru a încuraja brandurile să fabrice produse din plastic reciclat și să inspire consumatorii să le cumpere.