În Europa și mașinile electrice second-hand au kilometraje false

În Europa și mașinile electrice second-hand au kilometraje false

Odată cu începutul tranziției către mașini electrice, în special în Europa, producătorii au început să se concentreze mai mult asupra unei game mai mari de modele cu zero emisii. Evident, odată cu lansarea de modele electrice noi în ultimii ani pe piața din Europa, astfel de mașini au început să-și facă apariția și pe piața de vehicule second-hand.
Din păcate, nici aceste mașini nu reușesc să fie scăpate de fenomenul principal care afectează încrederea în piața auto second-hand. Este vorba, bineînțeles, despre falsificarea kilometrajului.

Potrivit unui nou studiu realizat de platforma CarVertical, 13.4% dintre mașinile electrice second-hand au kilometrajul falsificat. Cu alte cuvinte, fiecare a șaptea mașină electrică la mână a doua are odometrul manipulat.

În cazul acestor mașini, kilometrajul este foarte important, în special pentru a stabili durata de viață a bateriilor. Cei mai mulți producători de mașini electrice oferă o garanție de minim 100.000 de kilometri pentru baterii.

De regulă, acumulatorii pot avea o durată de viață mai mare de 320.000 de kilometri.

Așadar, o astfel de mașină cu kilometrajul falsificat face și mai greu de evaluat starea acumulatorului. Înlocuirea întregului acumulator poate costa zeci de mii de euro sau chiar jumătate din valoarea mașinii.

4 DIN 10 MAȘINI ELECTRICE, IMPLICATE ÎN ACCIDENTE

La final, același studiu mai arată că 4 din 10 mașini electrice au fost implicate în accidente rutiere. În funcție de gravitatea accidentelor, acumulatorul poate fi deteriorat. Astfel, bateria avariată își pierde din eficiență și, mai rău, poate reprezenta și un risc de incendiu. Tocmai din cauza costurilor mari de înlocuire a bateriei, mulți șoferi încearcă să vândă mașina ca fiind „fără accidente”.