Etapa de referință în megawați pe 19 iulie în Plattling, Bavaria: pentru prima dată, un camion electric și-a încărcat public bateriile cu peste 1000 de kilowați și 1500 de amperi. Suficient pentru a oferi eTruck-ului pentru distanțe lungi de 40 de tone de la MAN o autonomie de aproximativ 400 de kilometri în 30 de minute.
„Cu NEFTON, am reușit să dezvoltăm tehnologii de încărcare a camioanelor electrice într-un timp foarte scurt și cu o putere de peste 1000 kW. Cercetarea noastră s-a concentrat pe caracter practic, costuri și puterea de conectare la rețea. Împreună cu partenerii noștri de proiect, avem a demonstrat în mod clar că camioanele electrice și încărcarea în megawați sunt combinația perfectă pentru decarbonizarea completă a transportului rutier de mărfuri. și producătorii de vehicule”, spune Dr. Frederik Zohm, membru al Comitetului executiv pentru cercetare și dezvoltare la MAN Truck & Bus.
Odată cu încărcarea cu megawați, camioanele electrice vor deveni o alternativă fără emisii la camioanele diesel de astăzi în toate aplicațiile comune de transport – inclusiv transportul pe distanțe lungi. Aproximativ 80% din toate mărfurile din Germania sunt transportate rutier. Aceasta înseamnă că transportul rutier de mărfuri reprezintă marea majoritate a emisiilor de gaze cu efect de seră din transportul de mărfuri. Trecerea la camioane cu emisii zero este, prin urmare, o pârghie cheie pentru atingerea obiectivelor Acordului de la Paris privind clima.
Capacitățile de încărcare de până la 3000 kW, așa cum a investigat și NEFTON, pot chiar crește eficiența și flexibilitatea camioanelor electrice pentru transportul pe distanțe lungi în viitor. NEFTON a analizat deja încărcarea bidirecțională pentru o posibilă integrare a camionului ca unitate de stocare în rețeaua electrică pentru o utilizare mai eficientă a alimentării cu energie electrică în timpul zilei.