Benjamin Braun este un tip volubil, energic, care vorbește cu patos despre munca sa sau despre familie. E puțin nerd și mare fan gaming, dar nu are prea mult timp să se joace.
Samsung are o prezență semnificativă în toată Europa. Ce ne poți spune despre business-ul european DX (transformare digitală) în ansamblu și despre modul în care aceasta se aliniază cu strategia generală de afaceri a Samsung?
Spațiul european este extrem de important pentru Samsung. Samsung este o companie sud-coreeană, care este foarte mândră de ceea ce a realizat în Europa. Timp de 17 ani la rând, am fost brandul numărul unu la vânzarea de televizoare în Europa. În ceea ce privește telefoanele mobile Samsung, în ultimii nouă ani, suntem numărul unu și continuăm să creștem. Cred că suntem, voi verifica, brandul numărul unu, prima alegere a consumatorilor, când vine vorba de aparate electrocasnice, cum ar fi frigiderele și cuptoarele.
Dacă clienții cumpără produsele tale, înseamnă ceva, altfel oamenii nu te-ar cumpăra. Poți să te bazezi pe o mulțime de cercetări academice, dar uneori, doar privind ceea ce oamenii cumpără înțelegi imaginea de ansamblu. Am reușit să înțelegem la fel de bine clienții europeni ca și pe cei di Coreea de Sud. Când vorbim despre Samsung, avem foarte multe și diferite divizii, discutăm adesea despre electronicele de larg consum, televizoare, telefoane mobile, etc.
Dar deoarece Europa este și un lider în ceea ce privește sustenabilitatea și vânzările noastre de pompe de căldură au crescut cu 97% începând din 2022. Deoarece legislația din Europa este foarte progresistă, mai mult decât în alte părți ale lumii. Locuiesc în Londra, deci până în 2025, nu foarte departe în viitor, în casele noi nu se vor mai putea instala centrale pe gaz, care sunt folosite acum în mare parte pentru încălzirea și apa caldă în majoritatea caselor noastre. În multe țări europene, aceasta se va întâmpla până în 2028. Prin urmare, pompele de căldură, alt domeniu în care Samsung conduce, devin o zonă de creștere masivă.
Samsung este o companie mare cu multe produse diferite. Îți pot spune și că, din cauza creșterii temperaturilor la nivel global, pe care probabil ai observat-o în timpul verii, vânzările noastre de sisteme de aer condiționat au crescut și ele. Europa este o regiune lider. Suntem bucuroși să facem parte din ea și să ajutăm Europa să atingă toate aceste obiective.
Pentru că ai adus în discuție legislația europeană. Este Samsung pregătită să producă din nou telefoane cu baterii care pot fi înlocuite de utilizator?
Cred că este foarte dificil. Există multe reglementări și suntem o afacere mare. Trebuie să respectăm reglementările, iar respectarea acestora este extrem de importantă, deoarece asta așteaptă și doresc clienții. Dacă te uiți la modelele noastre de top, am început să adăugăm aceste benzi albastre la baterii, ca parte a dreptului de a le repara singuri. Poți merge pe samsung.com. Acolo găsești instrucțiuni despre cum să-ți repari singur telefonul. Dacă ai nevoie de unelte, le poți obține efectiv de la Samsung, le poți comanda, precum și piesele de schimb pe care le-ai putea dori.
În calitate de CMO al Samsung Europe, aveți o poziție unică pentru a observa tendințele pieței. Cum și-a adaptat Samsung strategia sa de afaceri pentru a răspunde nevoilor diversificate ale pieței europene și cerințelor de transformare digitală?
Cred că sunt trei aspecte aici. Ceea ce am observat după COVID este că oamenii petrec mult mai mult timp în casele lor decât înainte. E adevărat și pentru mine. Când suntem acasă, vrem să ne și distrăm, poate pentru că este prea costisitor să ne distrăm în altă parte sau pentru că în pandemie era prea periculos să ne distrăm în afara casei. Există cerere pentru televizoare mai mari. Ceea ce observăm este că oamenii din Europa cumpără televizoare tot mai mari. De aceea am prezentat ieri televizorul de 98 de inci, 98” Neo QLED 8K.
O nouă formă de cinema.
Este mare. Există și unul de 146 de inci, dar și unul de 90. Eu am un televizor de 65 de inci acasă, pe care îl consider mare. Dar dacă aș putea, aș alege ceva și mai mare. Există oameni care au case mari și la care vin în vizită mulți oameni, familie, prieteni. Eu petrec serile de sâmbătă în familie, cu cei trei copii și soția, și ne uităm la televizor. Când oamenii ne cer ecrane mari, le oferim ecrane mari. Nu creăm ceva doar pentru că așa vrem noi, ci ne bazăm pe nevoile clienților.
Al doilea aspect este că oamenii doresc, de asemenea, ecrane de telefon mai mari. Puteți plia un ecran mare și încape în buzunar. Cred că asta este minunat, pentru că acestea încap în buzunarul de la piept al sacoului meu sau într-o geantă de mână, deși sunt foarte mari. (În timp ce vorbește îmi arată smartphone-urile lui, un Samsung Z Flip5 și un Z Fold5). Deci ecrane mai mari. Imaginează-ți ce s-ar întâmpla dacă ai putea face asta și cu tablete sau laptopuri. Gândește-te doar o clipă!