Studiu – Pandemia i-a determinat pe oameni să aleagă cumpărături sustenabile de Crăciun

Pandemia de coronavirus a declanșat o schimbare în comportamentul de consum al oamenilor spre cumpărături sustenabile de Crăciun în Marea Britanie, potrivit unor noi cercetări. Aproape o cincime (19%) dintre britanici intenționează să cumpere cadouri de Crăciun mai durabile anul acesta comparativ cu 2019, a constatat un sondaj realizat de Fashion Retail Academy.

Tinerii sunt cei mai dispuşi să aleagă cumpărături durabile, 37% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani spun că vor cumpăra produse mai ecologice față de acum un an.

Anglia și Scoția găzduiesc consumatorii cei mai conștienți asupra mediului din Marea Britanie, unde un sfert (25%) dintre oameni intenționează să cumpere cadouri de Crăciun durabile.

“Trecerea către cumpărături durabile oferă o mare oportunitate pentru retaileri de a-și lărgi gama de produse pentru a satisface acest nou tip de consumator ecologic”, spune Lee Lucas, directorul Fashion Retail Academy.

În timp ce o treime dintre cumpărători (29%) au declarat că pandemia de COVID-19 i-a făcut să fie mai conștienți de importanţa unei mode durabilă, pandemia a afectat sustenabilitatea îmbrăcămintei după ce milioane de britanici au trecut la munca de acasă. În dulapurile britanicilor sunt acum haine nepurtate în valoare de peste 115 lire sterline, o creștere de 40% de la începutul anului 2019.

COVID-19 a influențat și obiceiurile de consum, cumpărăturile online fiind în plină expansiune, pe măsură ce consumatorii caută să evite magazinele și centrele comerciale aglomerate.

“Pandemia ne-a forțat pe mulți dintre noi să ne gândim la impactul pe care îl avem asupra planetei și la cât de risipitor putem fi ca națiune, ceea ce înseamnă că durabilitatea este la modă ca niciodată în această iarnă”, a spus Lee Lucas, directorul Fashion Retail Academy.

Potrivit studiului, o cincime (20%) dintre britanici intenționează să facă mai multe cumpărături de Crăciun în magazinele independente locale comparativ cu anul trecut, deoarece pandemia a încurajat creșterea numărului de persoane care doresc să sprijine micile afaceri locale.

Generațiile mai tinere sunt cele mai dedicate cumpărăturilor locale, 32% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani intenționând să facă mai multe cumpărături locale de Crăciun, comparativ cu 14% dintre cei cu vârsta peste 55 de ani.