Vodafone România anunță că începând din 2020 achiziționează în proporție de 100% energie verde, din surse regenerabile, pentru derularea operațiunilor sale, ca urmare a renegocierii contractelor cu furnizorii de energie. Pentru energia verde achiziționată în 2020, certificatele de proveniență vor fi eliberate de către furnizori la începutul anului următor sau semestrial, după caz.
Utilizarea de energie verde în toată amprenta de consum este una din măsurile prin care Vodafone România își propune să crească eficiența energetică, să reducă emisiile de carbon și, implicit, impactul asupra mediului.
“Trecerea la energie din surse regenerabile în locul
celei convenționale în cadrul activităților noastre reprezintă un pas
important în strategia Vodafone de dezvoltare durabilă, ce are la bază
respectul față de mediu. Energia necesară pentru alimentarea
infrastructurii rețelelor reprezintă cea mai mare parte din consumul de
energie la nivelul operațiunilor noastre. În beneficiul și interesul
clienților nostri, continuăm să extindem capacitatea și performanța
rețelelor noastre, pentru a gestiona traficul de date în continuă
creștere și pentru a îmbunătăți viteza și calitatea serviciilor oferite.
Dar acest lucru se traduce, în mod inevitabil, prin cerințe energetice
tot mai mari. De aceea, operarea unei infrastructuri eficiente energetic
este pentru noi o prioritate și un obiectiv major. Pe lângă utilizarea
energiei verzi în derularea operațiunilor noastre, ne concentrăm pe
implementarea celor mai eficiente soluții care reduc consumul de
energie, de la centrele noastre tehnice, până la serviciile oferite
clienților noștri”, a spus Cătălin Buliga, Director Tehnologie, Vodafone
și UPC România.
Grupul Vodafone și-a asumat reducerea cu 50% a emisiilor de gaz de seră și achiziționarea în proporție de 100% de energie din surse regenerabile, până în 2025.
Vodafone România este o divizie a Vodafone Group, unul dintre cei mai
importanți furnizori de servicii de telecomunicații și tehnologie din
lume, cu o vastă experiență în comunicații, convergență și Internet of
Things, precum și în promovarea serviciilor financiare mobile și
transformarea digitală pe piețele emergente.
Vodafone Group are operațiuni mobile în 24 de țări, 42 de rețele mobile
partenere și operațiuni de broadband fix în 19 țări. La 31 decembrie
2019, Vodafone Group avea 625 milioane de utilizatori ai serviciilor
mobile, 27 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix şi 22
milioane de clienţi ai serviciilor TV, incluzând toți clienții Vodafone
din entitățile create în urma unor fuziuni și asocieri.