Un mare producător de ambalaje, cu fabrici şi în România, a stabilit 5 Principii de Design Circular

Un mare producător de ambalaje, cu fabrici şi în România, a stabilit 5 Principii de Design Circular

DS Smith, lider în producția de ambalaje sustenabile, cu fabrici inclusiv în România, lansează noile sale Principii de Design Circular, cu scopul de a sprijini producătorii și consumatorii în adoptarea unor soluții eficiente și a unor comportamente corecte.

DS Smith este unul dintre principalii furnizori de ambalaje din carton ondulat, activând, în același timp, în segmentul reciclării și fabricării hârtiei.

Cele 5 Principii au fost dezvoltate în colaborare cu Fundația Ellen Foundation și au fost create pentru a ajuta companiile să își proiecteze ambalajele astfel încât acestea să fie reutilizabile și reciclabile.

Inițiativa DS Smith are la bază cel mai recent studiu derulat de către companie, ce subliniază nevoia urgentă de a dezvolta un design consecvent, care să contribuie la eliminarea confuziei despre reciclarea ambalajelor. Procentele sunt însemnate: adulții europeni recunosc că aruncă până la 41% dintre deșeurile reciclabile în coșul pentru gunoi menajer.

În plus, 74% dintre respondenți au declarat că nu știu clar ce tipuri de ambalaje pot fi sau nu reciclate. Nu în ultimul rând, 51% dintre europeni au menționat că lipsa informațiilor clare de pe ambalaje este motivul pentru care nu erau siguri dacă este cazul să recicleze un anumit ambalaj sau nu.

Stefano Rossi, CEO al Diviziei de Ambalaje din cadrulDS Smith, a declarat: “Există o dorință incontestabilă din partea publicului de a ajuta la combaterea crizei climatice, dar multe ambalaje nu sunt încă reciclabile, iar oamenii sunt confuzi cu privire la ce ambalaj trebuie aruncat la coșul de gunoi. Am lansat Principiile de Design Circular pentru a ajuta companiile să evolueze astfel încât să satisfacă nevoile publicului. Prin introducerea acestui set de principii, putem gândi soluții având drept scop final reciclabilitatea: adică fără să producem deșeuri și poluare, astfel încât vom crea ambalaje adecvate unei economii circulare și vom facilita furnizarea de etichete pentru a ajuta consumatorii să recicleze mai mult.”

Această confuzie asupra reciclării are un efect de undă de șoc, ce merge dincolo de conștiința consumatorilor și impactul imediat asupra mediului: produsele reciclabile care ajung la groapa de gunoi sau sunt incinerate ar putea costa economia aproximativ 1.864 de milioane de euro pe an.

DS Smith speră ca Principiile sale de Design Circular să poată ajuta la eliminarea confuziei care determină acest comportament și să sprijine clienții și ceilalți membri ai industriei de ambalaje în tranziția lor către o economie circulară.

Principiile au fost gândite pentru a proiecta fără producerea de deșeuri și poluare, pentru a menține produsele și materialele în uz și pentru a regenera sistemele naturale. Un model de economie circulară aduce beneficii mediului și poate duce la creșterea industriei de ambalaje.

Cele cinci Principii de Design Circular ale DS Smith sunt:

1. Protejăm brand-urile și produsele – Proiectanții trebuie să se asigure întotdeauna că ambalajul protejează foarte bine produsul. Produsele deteriorate din ambalaje precare au impact economic, dar și asupra mediului
2. Nu folosim mai multe materiale decât este necesar – Utilizarea optimizată a materialelor de ambalare salvează resurse și reduce risipa
3. Proiectăm pentru eficiența ciclului de aprovizionare – Designerii noștri contribuie eficient schimbând aspectul produselor în cutii ce pot fi mai ușor depozitate în vehiculele cu care se realizează livrarea
4. Păstrăm materialele de ambalare și le utilizăm – Eliminăm deșeurile păstrând produsele de ambalare în utilizare pentru cât mai mult timp posibil. Putem „închide bucla” pentru clienți în 14 zile prin reciclarea ambalajelor și transformarea lor în produse noi
5. Găsim o modalitate mai bună – Ne încurajăm designerii să își provoace status quo-ul și sprijinim clienții în impulsionarea unei economii circulare

Rezultatele ulterioare ale cercetării au arătat că 50% dintre europeni consideră că ambalajele și produsele care pot fi reciclate mai ușor contribuie la creșterea gradului de reciclare, iar 52% consideră că etichetarea mai clară a produselor ar contribui, de asemenea, la creșterea ratelor de reciclare.

În România, DS Smith deține o unitate de producție a hârtiei, la Zărnești; două unități de producție a ambalajelor, la Ghimbav și Timișoara și trei puncte de lucru, la Pitești, Timișoara și Otopeni.