Aeronava HY4 stabilește recordul mondial de zbor cu hidrogen electric

Aeronava HY4 stabilește recordul mondial de zbor cu hidrogen electric

Avionul inovator HY4 ce functioneaza cu hidrogen este creația dezvoltatorului H2FLY din Stuttgart. Specialitatea companiei este tehnologia celulelor de combustie cu hidrogen pentru aplicații în avioane și tocmai au făcut anunțul palpitant că HY4 a reușit să zboare la o altitudine uimitoare de 7.230 de picioare.

Nu este vorba doar de altitudine. H2FLY mai spune că aeronava lor a finalizat o călătorie de 77 de mile de la Stuttgart la Friedrichshafen, pentru prima dată când a zburat între două aeroporturi comerciale. De fapt, este prima dată când orice aeronavă alimentată cu hidrogen zboară între două aeroporturi comerciale! Să aruncăm o privire mai atentă la această piesă de inginerie revoluționară și de record: HY4.

Zero emisii, zbor cu zgomot redus

Cel mai interesant lucru cu privire la realizările HY4 până în prezent este că demonstrează viabilitatea tot mai mare a zborului fără emisii ca o alternativă comercială reală la aeronavele alimentate în mod tradițional, care sunt responsabile pentru atât de mult din emisiile noastre de carbon din lume în acest moment.

HY4 este un avion cu 4 locuri, primul de acest gen care este alimentat de o pilă de combustibil cu hidrogen. În acea celulă, hidrogenul reacționează împreună cu oxigenul, ceea ce are ca rezultat generarea de energie electrică și un singur produs secundar inofensiv: apa. Este același principiu de combustibil care alimentează mașinile cu celule de hidrogen precum Toyota Mirai.

În plus, cu puterea hidrogen-electrică în spatele unui avion, nivelul său de zgomot este mult redus. Imaginați-vă doar o perioadă în care locuirea lângă aeroport nu mai trebuia să însemne vuietul constant al motoarelor cu reacție din apropiere care vă tulbură timpul în aer liber.

Aplicațiile HY4

Cum se va dezvolta pe termen lung este, totuși, mai mult un mister, dar succesul HY4 în zborurile sale scurte deschide deja porți posibilităților de realizare a serviciilor de aviație regionale alimentate cu hidrogen, ca să nu mai vorbim de servicii pe distanțe scurte, cum ar fi taxiurile aeriene. Imaginați-vă că puteți trece printr-o capitală europeană în câteva minute într-o unitate zburătoare la scară mică, alimentată cu hidrogen… conceptul de navetă ar putea fi complet regândit!

Viitorul alimentat cu hidrogen

Călătoriile aeriene durabile ar fi un pas major înainte în lupta noastră împotriva emisiilor de carbon și a schimbărilor climatice. Până în prezent, avioanele comerciale rămân un ghimpe semnificativ în partea progresului în reducerea emisiilor în întreaga lume.

Pilele de combustibil cu hidrogen sunt adesea considerate una dintre cele mai bune soluții la problemele noastre actuale legate de energia curată. Spre deosebire de bateriile litiu-ion, acestea nu au nevoie de perioade lungi de reîncărcare și pot fi alimentate într-un mod foarte similar cu umplerea unei mașini cu benzină sau a unei aeronave moderne cu combustibil pentru avioane. Acest lucru face ca tehnologia să fie o alegere mai bună pentru aeroporturile comerciale care operează cu un program restrâns.

În plus, în timp ce aeronava hidrogen-electrică HY4 gestionează doar călătoriile între Stuttgart și Friedrichshafen care acoperă mai puțin de 100 de mile chiar acum, tehnologia hidrogen-electrică are potențial pentru o autonomie mare. Mașinile cu hidrogen au depășit deja bariera de 400 de mile, iar H2FLY este deja încrezător că performanța actuală a HY4 va deschide calea pentru o aeronavă Dornier 328 alimentată cu hidrogen electric, cu 40 de locuri, care urmează să fie dezvoltată în colaborare cu Deutsche Aircraft până în 2025.

Sursă : https://www.h2fly.de