Facebook e istorie pentru generaţia Z. O demonstrează ultimele studii care arată că reţeaua de socializare e detronată de Instagram, Youtube şi TikTok. Iar cea mai mare provocare pentru adolescenţi şi tineri este ca o postare să adune mii sau poate milioane de like-uri si vizualizări. Pentru asta caută orele şi zilele ideale pentru postări.
Fotografii, text, video, stories ori reel-uri. Aşa se comunică mai nou în lumea virtuală. Textul e mai degrabă pentru Facebook, iar conţinutul vizual pentru Instagram, spun specialiştii. Publicul ţintă însă face diferenţa.
Şase din zece adolescenţi spun că renunţarea la reţele sociale ar fi o povară pentru ei. Iar în top sunt YouTube, TikTok, Instagram şi Snapchat. Cea mai mare provocare este pentru ei popularitatea maximă a unei postări, respectiv zilele şi orele ideale pentru publicarea conţinutului pe Internet. „Ziua ar fi cam dimineaţă, când mergi spre şcoală sau spre muncă şi stai în metrou şi te uiţi pe Instagram. Vineri, un 7 spre 8”, crede un utilizator. „Sâmbătă, duminică, în jurul orei 12, când toată lumea este activă”, este de părere un altul.
Ora ideală pentru a posta pe Instagram
„Conform unei analize a peste 35 de milioane de conturi de Instagram din întreaga lume, cel mai bun moment pentru postări este 6 dimineaţa. Vineri sau duminică ar fi zilele cele mai populare. Iar cele mai proaste momente, miercuri între 10:00 si 16.00, ziua, și joi între 9 si 11 seara. Opinia experţilor digitali este că ora ideală nu există. Iar cel mai bun sfat este să îţi cunoşti foarte bine audienţa de pe Instagram”.
„Dacă audienţa pe care tu o ai stă dimineaţa pe reţele de socializare, la 7, 8, până duce copilul la şcoală, sau e un copil, ce face în autobuz, până ajunge la şcoală. Vine pauza de masă, când lumea mănâncă cu telefonul în faţă, vine seara, când nu mai este dedicată TV 100%, ci scroll pe telefon. Sunt momente cheie de care poţi să ţii cont”, explică Marian Hurducaş, expert social media.
Cum funcţionează algoritmii Instagram
Ustensilele digitale ajută la măsurarea momentului în care atenţia urmăritorilor este maximă. „Toţi agloritmii se bazează în momentul ăsta pe relevanţă, nu pe calitate. Calitatea e ceva subiectiv, nu poţi să o măsori. Dacă este relevant, înseamnă că algoritmul va vedea interes. Dacă e interes, înseamnă că are toate şansele să găsească mai mult conţinut de genul ăla şi să mi-l dea mie” – expert social media.
Cele mai populare conturi de Instagram au sute de milioane de urmăritori. Cristinao Ronaldo, Messi şi Kylie Jenner ocupă podiumul. În România, Inna are 3,1 milioane de followeri, iar Antonia, Delia şi Andra, peste 2 milioane şi jumătate.