Prima navă din lume de serviciu offshore alimentată cu hidrogen

Prima navă din lume de serviciu offshore alimentată cu hidrogen

Expertul danez în energie eoliană Vestas colaborează cu Windcat Workboats pentru a lansa un program pilot pentru a explora modul în care prima navă de transfer de echipaj (CTV) alimentată cu hidrogen din lume poate ajuta la reducerea emisiilor de carbon din operațiunile sale de servicii offshore. Acestea sunt bărcile care transportă personalul care lucrează la parcuri eoliene offshore.

Versiunea cu hidrogen, considerată a fi prima de acest gen, este alimentată de o soluție dual-combustibil, capabilă să fie alimentată cu hidrogen în combinație cu motorina marină. Combustibilul cu hidrogen nu conține carbon, ceea ce indică potențialul de a reduce semnificativ emisiile de carbon, menținând în același timp aceeași putere.

Noul CTV are potențialul de a genera o economie de CO2 de 158 de tone, o economie estimată de 37% mai puține emisii de carbon în comparație cu o navă tradițională. Compania daneză admite că cel puțin în faza inițială, vasul va fi alimentat în mare parte cu hidrogen gri din cauza lipsei de hidrogen verde disponibil în cantitățile necesare. Dar planul este de a maturiza în cele din urmă o cale pentru hidrogenul verde în operațiunile sale offshore, care să poată fi valorificate odată ce hidrogenul verde a atins nivelul necesar de maturitate.

Soluția va fi testată ca parte a unui program pilot la Parcul Eolian de Nord și este planificată să fie lansată pe 15 iulie. În derulare până la sfârșitul anului 2022, programul va oferi Vestas șansa de a explora cele mai scalabile abordări pentru a încorpora hidrogenul în configurația sa operațională. Scopul studiului va fi acela de a colecta informații despre oportunitățile și limitările navelor alimentate cu hidrogen în operațiunile zilnice.

„Această navă, dezvoltată împreună cu compania noastră soră CMB.TECH oferă industriei o soluție rentabilă pentru reducerea semnificativă a emisiilor de la navele de serviciu, care poate fi aplicată oricărui parc eolian astăzi. Prin utilizarea motoarelor cu ardere dublă, putem face tehnologia hidrogenului operațională în industrie și putem declanșa dezvoltarea ulterioară a tehnologiei, reglementărilor, lanțului de aprovizionare etc. Colaborări ca acestea sunt ceea ce este necesar pentru a putea extinde această tehnologie în continuare. și îi mulțumim lui Vestas pentru acest prim pas”, spune Willem van der Wel, Managing Director al Windcat Workboats.