Un elicopter de salvare a efectual primul zbor cu combustibil sustenabil

Operat de organizația germană non-profit ADAC Luftrettung, elicopterul de salvare Airbus H145 a fost alimentat cu biocombustibil, un tip de SAF. Acest elicopter de salvare a zburat pentru prima dată cu combustibil sustenabil pentru aviație (SAF), ceea ce marchează o nouă etapă în aviația internațională.

Potrivit Airbus, H145 a folosit un biocombustibil de a doua generație care reduce emisiile de CO2 cu până la 90% în comparație cu echivalentul său fosil, fiind produs din materiale reziduale și deșeuri din economia circulară, cum ar fi uleiurile și grăsimile de gătit folosite.

“Prin urmare, combustibilul nu are niciun impact asupra producției agricole alimentare”, se arată într-un comunicat al Airbus.

Combustibilul utilizat pentru primul zbor al elicopterului de salvare din Munchen a fost produs de TotalEnergies în fabrica sa din Franța din ulei de gătit uzat, fără a folosi niciun ulei vegetal virgin. Cu acest SAF, flota ADAC Luftrettung a putut obține o reducere de 33% a emisiilor de CO2, ceea ce, în condițiile în care se efectuează peste 50.000 de misiuni de salvare și se zboară peste 3,3 milioane de kilometri pe an, echivalează cu o reducere de aproximativ 6.000 de tone de CO2.

În urma premierei privind biocombustibilul, directorii generali ai ADAC Luftrettung și Safran Helicopter Engines, Frédéric Bruder și Franck Saudo, au semnat un acord pe termen lung privind SAF, care prevede creșterea proporției de amestecare a biocombustibilului până la 100% în următorii ani. Ulterior, companiilor vor, de asemenea, să promoveze utilizarea combustibilului electronic sintetic, cunoscut și sub numele de Power-to-Liquid (PTL), o altă alternativă drop-in la combustibilii fosili.

PTL se referă la generarea de combustibili lichizi produși cu ajutorul energiei electrice din surse regenerabile, care, împreună cu utilizarea biocombustibilului, va permite aviației să se apropie de o aviație neutră din punct de vedere climatic.

Biocombustibilul este în prezent certificat și aprobat pentru utilizarea în aviație într-un amestec de maximum 50% cu kerosenul convențional de tip JET-A1. Elicopterul de salvare al ADAC a zburat cu un amestec de 40%.