Yamaha Motor și Toyota Motor Corporation și-au unit forțele pentru a dezvolta un motor V8 de 5,0 litri pentru automobile care este alimentat în întregime cu hidrogen. În Japonia, Toyota și alte companii din domeniul auto sunt pe cale să înceapă un efort de colaborare pentru a extinde gama de opțiuni de combustibil pentru motoarele cu ardere internă. Toyota folosește deja un motor GR Yaris adaptat la hidrogen, montat pe unul dintre modelele sale Corolla din seria de curse Super Taikyu din Japonia.
Noul motor cu hidrogen se bazează pe motorul de 5,0 litri al coupe-ului sport de lux Lexus RC F, cu modificări aduse injectoarelor, chiulaselor, galeriei de admisie și altor elemente. Yamaha susține că oferă 450 CP la 6.800 rpm și un cuplu maxim de 540 Nm la 3.600 rpm. Este puțin mai mică decât cele ale V8-ului original pe care se bazează, dar pentru un motor experimental nou dezvoltat, sunt mai mult decât suficient de bune.
„Motoarele cu hidrogen au o senzație înnăscută prietenoasă, care le face ușor de utilizat chiar și fără a recurge la ajutoare electronice de conducere”, a spus Takeshi Yamada de la Secțiunea Dezvoltare Auto a Centrului de Cercetare Tehnică și Dezvoltare. „Toți cei care veneau să testeze mașina prototip au început oarecum sceptici, dar au ieșit din mașină cu un zâmbet larg pe buze la sfârșit.”
Cele două companii au avut deja colaborări fructuoase înainte. Ei s-au asociat pentru hypercarul Lexus LFA V10 de 4,8 litri de 552 CP, o afacere care s-a dovedit a fi de mare succes. Acum, producătorii auto impun alternative mai ecologice.
„Motoarele cu hidrogen găzduiesc potențialul de a fi neutre din punct de vedere al carbonului, menținând în același timp pasiunea pentru motorul cu ardere internă vie”, a declarat președintele Hidaka la locul de desfășurare.
O caracteristică specială pe care Yamaha o evidențiază este sunetul zgomotos al motorului V8, care poate fi păstrat adaptându-l pentru a arde alt tip de combustibil. Toyota a spus același lucru despre conceptul GR Yaris H2′ pe care l-a prezentat anul trecut, întărind potențialul tehnologiei de a servi în special segmentului de mașini sport.